تعمیرات سخت افزاری

6 مشکل رایج در آیفون XS و آیفون XS Max و راه حل آنها

شرکت اپل برای هر نسل از گوشی هایش، ویژگی های فوق العاده ای را در مدل جدید دستگاه های خود به روزرسانی کرده است. با این حال ، هر مدل جدید گوشی از روز عرضه به بازار  با مشکلات خاصی روبرو بوده است. از زمان عرضه آیفون XS  یا  آیفون XS Max ، کاربران آن مشکلات و خطاهای زیادی را تجربه کرده اند. ببینیم این مشکلات چیست و چگونه می توان آنها را برطرف کرد.

خط سبز آزار دهنده روی صفحه نمایش

اپل آیفون X را در سال 2018 به صفحه نمایش OLED ارتقا داد. با این حال ، کاربران گزارشهایی داده اند که پس از یک دوره استفاده از گوشی یک خط سبز روشن، به طور عمودی در صفحه نمایش آیفون XS Max خود مشاهده می کنند.

راه حل: برای حل این مشکل ، اپل گوشیهای با  ضمانتنامه را با دستگاه جدیدی جایگزین می کند. اگر این خط پیکسل عمودی را در کنار آیفون خود می بینید، با  نمایندگی مجاز اپل تماس بگیرید.

مشکل خط سبز بر روی LCD آیفون XS و XS MAX

اتصال ضعیف شبکه موبایل و سرعت کند   WIFIو LTE

طبق نظر کاربران آیفون XS یا آیفون XS Max ، دستگاه های آنها نسبت به نسل های گذشته آنتن دهی و سیگنال دهی ضعیفتری دارند. حتی گاهی اوقات به خصوص در جاهایی که سیگنال ضعیف می باشد، “no service” را نشان می دهد. شمار این شکایات به سرعت در حال رشد است. علاوه بر مشکل LTE ، کاربران دیگری از کندی سرعت WIFI تلفنهای خود شکایت دارند. اکثر افرادی که سرعت اینترنت کمتری را تجربه می کنند، دریافتند که مدل های آیفون XS آنها به جای شبکه 5 گیگاهرتز  به شبکه 2.4 گیگاهرتز وصل می شود.

راه حل: برخی فکر می کنند که جایگذاری Qualcomm به جای  Intel در مودم آیفون توسط اپل، ممکن است علت این امر باشد. برخی دیگر عنوان کرده اند که بعید است که این ریشه مشکل باشد. به هر حال ، اپل IOS 12.0.1 را حذف کرد تا مشکلات LTE و WIFI را برطرف می کند.

مشکل آنتن دهی 4G و ضعف آنتن WIFI در آیفون XS و XS MAX

سوکت شارژ

برخی از کاربران آیفون در شارژ کردن گوشی از طریق کابل شارژر مشکل دارند. آنها متوجه شده اند که آیفون XS آنها نمی تواند از طریق سوکت شارژ خود، شارژ شود، مگر اینکه شارژر را از گوشی جدا نکنند ، صفحه را روشن کنند و دوباره آن را به برق وصل کنند، گوشی دوباره شروع به شارژ می کند. ولی همه مدل های آیفون XS چنین مشکلی را نداشته اند. از این گذشته ، برخی از افرادی که گوشی های قدیمی دارند همین مشکل را گزارش می دهند. این نشان می دهد که این مسئله در واقع ممکن است بخاطر آپدیت نرم افزار باشد.

راه حل: این بدان معناست که می توان آن را با بروزرسانی نرم افزاری برطرف کرد.

مشکل شارژ آیفون XS و XS MAX

حالت زیبایی چهره دوربین سلفی

کاربرانی به انجمن ها مراجعه می کنند و می گویند دوربین سلفی آیفون جدید اپل به طور خودکار پوست را در عکس های سلفی، صاف می کند و همین امر باعث می شود چهره آنها خیلی خوب به نظر برسد و هیچ راهی برای غیرفعال کردن آن وجود ندارد. این قابل قبول نیست.

راه حل: طبق گفته های اپل ، سیستم دوربین سلفی در آیفون X از بهترین تراشه ها با سنسور ارتقا یافته و “الگوریتم های پیشرفته” استفاده می کند تا تصاویر شما با یک ویژگی به نام “Smart HDR” بهتر به نظر برسد. کاربران می توانند به Setting > camera > Smart HDR  بروند و گزینه disable the beauty mode را انتخاب کنند.

مشکل دوربین سلفی در آیفون XS و XS MAX

مسئله عدم اتصال صدا از طریق بلوتوث

شمار کمی از دارندگان آیفون XS و آیفون XS Max مشکلات ناشی از عدم اتصال بلوتوث را دارند. بدین صورت که گوشی آیفون نمی تواند به سیستم بلوتوث اتومبیل آنها متصل شود.

راه حل: برای این مشکل هنوز راه حل مناسبی توسط اپل ارائه نشده است.

مشکل بلوتوث در آیفون XS و XS MAX

گرد و غبار داخل لنز دوربین

در واقع این امر یک مسئله جزئی است. برخی از کاربران ادعا داشته اند که گرد و غبار به طور مداوم داخل لنز دوربین می رود و  باعث می شود دوربین عملکرد خوبی نداشته باشد. در واقع، فقط به دلیل اینکه آنها کاملا مهروموم شده اند ، آیفون را از گرد و غبار و آلودگی مصون نمی کنند. محیط نیز تاثیر دارد.

راه حل: برای خلاص شدن از شر این مشکل ، آن را به تعمیرگاه اپل ببرید تا آنرا تمیز کنند. اگر آیفون XS و یا  XS M

مشکل گرد و غبار دوربین آیفون XS و XS MAX

اگر آیفون XS و یا  XS Max دارید که با هر یک از موارد بالا مواجه است ، در بخش نظرات آنرا با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا