آموزش تعمیرات موبایلتعمیرات سخت افزاری

آموزش تعمیر گوشی سامسونگ A53 خاموش

در این پست نحوه تعمیر Samsung A53 که روشن نمی شود را آموزش می دهیم.

ابتدا باید تست و بررسی کنیم

دکمه پاور را فشار دهید. دستگاه روشن نمی شود. کابل شارژ را وصل می کنیم تا گوشی شارژ شود.گوشی کاملا مرده و عکس العملی ندارد.

برای بررسی بیشتر گوشی باید باز شود

در مرحله بعد، باید گوشی را برای بررسی بیشتر باز کنیم. برای شروع، گوشی را روی پد حرارتی 100 درجه سانتیگراد به مدت حدود 2 دقیقه بگذارید. سپس از یک کارت برای جدا کردن در پشت استفاده می کنیم. برای تسهیل جداسازی مقداری الکل اضافه کنید. قاب پشتی را جدا کنید.

پیچ هایی که پوشش محافظ مادربرد را محکم می کند را باز کنید.

کابل های فلکس (فلتها) را جدا کنید. مادربرد را بیرون بیاورید. دوربین ها را بردارید.

کابل منبع تغذیه را به سوکت باتری روی مادربرد وصل کنید کنید. با پنس پایه های مربوط به کلید پاور را به هم وصل کنید. جریان بوت 0 است.

سپس اندازه گیری را با مولتی متر ادامه دهید. پروب مشکی را به زمین وصل کنید و از پروب قرمز برای اندازه گیری استفاده کنید. ولتاژ (روی پایه کلید پاور) 0 است.

در مرحله بعد، مادربرد را با نوارچسب محافظت حرارت، بپوشانید. شیلد محافظ را با هیتر هوای گرم در دمای 380 درجه سانتیگراد بردارید. مقادیر دیود اجزای اطراف آی سی تغذیه را اندازه گیری کنید. مقادیر دیود هیچ ناهنجاری را نشان نمی دهد. می توان نتیجه گرفت که آی سی تغذیه معیوب است.

تعویض آی سی تغذیه

اکنون می خواهیم آی سی تغذیه را تعویض کنیم. آی سی تغذیه را با هیتر هوای گرم در دمای 380 درجه سانتیگراد و جریان هوا 3 بردارید.

بعد از برداشتن آی سی تغذیه مقداری روغن فلاکس روی پدهای آی سی اضافه کنید. برای جمع کردن قلع از هویه با دمای 380 درجه سانتیگراد و سیم قلع کش استفاده کنید. پس از جمع کردن قلع، پدهای آی سی را با تینر تمیز کنید.

مرحله بعدی این است که با خمیر قلع برای آی سی تغذیه پایه بزنیم. با هیتر در دمای 320 درجه سانتی گراد روی شابلون هیت بگیرید.

سپس آی سی تغذیه را تنظیم کنید. آی سی را با هیتر در دمای 320 درجه سانتی گراد و جریان هوا 3 نصب کنید. مادربرد را با تینر تمیز کنید.

پس از خنک شدن مادربرد و اندازه گیری با مولتی متر ولتاژ به حالت عادی برگشته است. با پنس پایه های کلید پاور را به هم وصل می کنیم. جریان بوت نیز طبیعی است.

سپس شیلد و دوربین ها را دوباره سر جایشان قرار می دهیم. مادربرد را نصب کنید. گوشی روشن می شود.

سپس گوشی را اسمبل می کنیم و تست نهایی را از گوشی می گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا