تعمیرات سخت افزاری

تعمیر آیفون 7 خاموش | مشکل CPU آیفون 7

در اینجا یک آیفون 7 پلاس ضربه خورده داریم که روشن نمی شود و تشخیص داده ایم که CPU  اتصال کوتاه شده است. می خواهیم به تعمیر آن بپردازیم. با ما همراه باشید تا مراحل تعمیر آن را به شما آموزش بدهیم.

iPhone 7 won't turn on
تعمیر  آیفون 7 پلاس خاموش

شناسایی عیب

گوشی را باز کرده و آن را به منبع تغذیه وصل می کنیم. با فشردن کلید پاور، جریان یکباره به 350 میلی آمپر رسیده و ثابت می ماند. این نشان دهنده وجود اتصالی در مادربرد است.

fix iPhone 7 plus black screen
گوشی را خاموش و باتری را جدا کنید

منبع تغذیه را جدا کرده و مادربرد را از درون قاب گوشی بیرون بیاورید. تست دیود را بر روی خازنهای اطراف آی سی تغذیه اصلی انجام دهید. همه مقادیر نرمال هستند به جز یک مورد. آن هم روی خازن C1823 است که مقدار  صفر را نشان می دهد. این به معنی آنست که دوسر این خازن اتصال کوتاه شده است. با مراجعه به شماتیک متوجه می شویم که C1823 خازن فیلتر روی ولتاژ PP1V8_SDRAM است و مستقیما به حافظه رم روی CPU وصل شده است.

iPhone 7 CPU short circuit
تست دیود روی خازنهای اطراف آی سی تغذیه

تعمیر مادربرد

مادربرد را درون گیره ببندید. شیلد روی CPU را با هیتر بردارید. اکنون باید با استفاده از دستگاه CNC آی سی RAM روی CPU را بتراشیم. پس از تراش CPU برد را تمیز کنید. با نوک هویه یا با استفاده از تیغ چسبهای روی CPU را تمیز کنید. کمی خمیر فلاکس اضافه کنید و حافظه SDRAM جدید را در جای خود تنظیم کنید. به جهت آی سی دقت داشته باشید. با کمک هیتر RAM را بچسبانید. صبر کنید تا مادربرد خنک شود و برد را با تینر تمیز کنید.

CPU SDRAM chip grinding
تراش  SDRAM روی CPU با CNC

تست مادربرد

مادربرد را به منبع تغذیه وصل کنید و پایه 13 کانکتور J4504 را با پنس به زمین (GND) وصل کنید تا گوشی روشن شود. ملاحظه می شود که جریان کشی به حالت نرمال برگشته است. یعنی بعد صفر شروع و روی 0.06 می ماند. اما هنوز گوشی روشن نمی شود. گوشی در حالت DFU قرار دارد.

connect the phone with the DC Power Supply
اتصال مادربرد به منبع تغذیه

مادربرد را درون قاب قرار داده و فلت شارژ و باتری را وصل نمایید. گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل نمایید و با iTunes ریستور کنید. بعد از اتمام ریستور گوشی به صورت نرمال روشن شده و کافیست آن را اکتیو نمایید. سیم کارت را درون گوشی قرار دهید و آن را اکتیو نمایید. گوشی به صورت نرمال کار می کند.

Current reading on ammeter
جریان کشی نرمال بعد از تعمیر

برای مشاهده جزئیات مراحل تعمیر گوشی آیفون 7 پلاس خاموش با مشکل اتصالی در CPU ویدئوی زیر را ملاحظه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا