تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل عدم اتصال آیفون 7 به شبکه وای فای را برطرف کنیم؟ | تعمیر wifi آیفون 7

زمانی که گوشی به زمین برخورد کند، ممکن است گیرندگی سیگنال وای فای آن کم شود و اتصال وای فای گوشی به خوبی انجام نشود. برخورد گوشی با زمین ممکن است باعث قطعی در مسیر های مادر برد شود، معیوب بودن قطعات و تراشه آی سی می تواند وای فای را تحت تأثیر قرار دهد. در این جا ما به شما، نحوه عیب یابی و رفع مشکل دریافت سیگنال وای فای در آیفون 7 را با تعمیر مادر بورد در سطح تعویض آی سی، آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

 چون گوشی به زمین خورده و دریافت سیگنال آن دچار مشکل شده است، ما به بررسی اینکه آیا قطعات وای فای روی سطح مادربرد آسیب دیده است یا خیر، می پردازیم. طبق بررسی انجام شده آسیب ظاهری یا آب خوردگی مشاهده نمی شود.

مرحله 2 تشخیص 

گوشی را خاموش و باز کنید. مطابق با شکل زیر آنتن های مربوط به WIFI در آیفون 7 را بررسی می کنیم. در اینجا wifi 2.4GHz مد نظر است و باید مسیرهای TX و RX وای فای 2.4 گیگا هرتز را بررسی نمود.

مرحله 3 عیب یابی و تعمیر

چون هیچ آسیب ظاهری به سطح مادربرد وارد نشده است، دلیلی که باعث ایجاد مشکل در دریافت سیگنال شبکه وای فای گوشی می شود، خطوط اتصال کوتاه یا مدار باز است. 3 خط به نام های JLAT3_RF ، SUAT1_RF و SUAT2_RF در دریافت سیگنال وای فای، تأثیرگذار است. با عیب یابی خط SUAT1_RF بررسی می کنیم که آیا مدار باز یا اتصال کوتاه شدن آن تأثیرگذار است یا خیر.

خط R6715_RF به صورت مدار باز اندازه گیری می شود، بنابراین باید مقاومت خط R6715_RF را تعویض کنیم. پس از تعویض، مقدار تست دیود خط R6715_RF را مجددا اندازه گیری کنید، که نرمال است.

مرحله 4 سر هم نمودن و تست

گوشی را سرهم نمائید و تست کنید، قدرت دریافت سیگنال شبکه وای فای بهبود یافته است و تعمیر به پایان رسیده است.

برای رفع مشکل عدم اتصال آیفون7 به شبکه وای فای، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا