بررسی گوشیهای شیائومی

گوشی های سری رد می نوت 9 با اسنپدراگون 720G

گوشی رده Redmi Note همواره به سه دلیل اصلی در بین طرفداران Mi محبوب بوده است: عملکرد با کیفیت بالا، باتری بزرگتر و قیمت مناسب. بیشتر به دلیل این موارد، بیش از 110،000،000 یادداشت رِدمی، اخیراً در سراسر جهان فروخته می شود! 

گروه Redmi رو به رشد است. هم اکنون دو گوشی رده جدید ردمی نوت به نام های Redmi Note 9S Pro و Redmi Note 9 Pro Max به بازار عرضه می شوند.

با استفاده از کوالکام® اسنپدراگون™ 720G و باتری بزرگ 5020 میلی آمپر ساعت، گوشی های رده Redmi Note 9، قابلیت حفظ عملکرد پیک طولانی و پایدار را دارند. که در ادامه پردازنده آن، بررسی می شود.

با استفاده از کوالکام® اسنپدراگون™ 720G و باتری بزرگ 5020 میلی آمپر ساعت، گوشی های رده Redmi Note 9، قابلیت حفظ عملکرد پیک طولانی و پایدار را دارند. که در ادامه پردازنده آن، بررسی می شود.

CPU آن یک طرح هشت هسته ای است، که از دو هسته Cortex-A76 مبتنی بر عملکرد (گُلد) و شش هسته Cortex-A55 مبتنی بر کارایی باتری (سیلور) تشکیل شده است. این هسته ها به ترتیب با فرکانس های 2.3 گیگاهرتز و 1.8 گیگاهرتز تنظیم می شوند و به اندازه کافی قوی هستند تا کارهای سنگین مانند بازی و امور روزانه را انجام دهند.

این پردازنده بر مبنای فن آوری فرآیند ساخت 8 نانومتر ساخته شده است. در مقایسه با چیپستHelio G90T، طراحی آن ساده تر است، ولی راندمان حرارتی آن بالاتر و مصرف باتری آن کمتر است.

این پردازنده چند ویژگی منحصر بفرد دارد. 5th Gen AI Engine یکی از این ویژگی ها است.  اسنپدراگون™ 720G، یک پردازنده Hexagon 692 است. با این پردازنده، مصرف باتری گیمینگ کمتر است که برای دوره های پشت سر هم بازی با تاخیر یا خطای کمتر، مناسب است. برای شروع گیمینگ، اسنپدراگون 720G یک به‌روزرسانی Spectra™ 350L (ISP) در پردازنده‌ ی خود انجام داده است که تضمین می کند مطابق انتظارات کاربر است. در این صورت کاربر می تواند تمام نمایش ها و فیلم های موردعلاقه خود را با کیفیت پخش HDR و کیفیت بالا، ببیند.

حال بهتر است راجع به بازی که همه منتظر آن هستند، صحبت کنیم. اسنپدراگون 720G با پردازنده گرافیکی Adreno 618  پَک شده است و بسیار خوب عمل می کند. در مقایسه با نسل قبلی، پردازنده جدید قابلیت های زیر را دارد:

  • 40٪ افزایش عملکرد در CPU تک هسته ای
  • 16٪ افزایش عملکرد در CPU چند هسته ای
  • یک جهش بزرگ 115٪ در عملکرد هوش مصنوعی، و
  •   14٪ افزایش در عملکرد GPU

برای افزایش توانمندیهای گوشی در کاربرد های سنگین، کوالکام ویژگی دسته بازی Elite (لیست بسیار طولانی است) و سه زمینه بهبود یافته گیمینگ واقعیHDR  ده بیتی، گرافیک(اجرا) روان و صدای کیفیت بالا، را معرفی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا