تعمیرات سخت افزاری

چگونه مشکل No Service و عدم آنتن دهی را در آیفون 7 برطرف نمائیم؟ | اصول تعمیر بیس باند آیفون

ایراد بیس باند می تواند به دلیل مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری ایجاد شود. در اینجا به شما نحوه عیب یابی و رفع No Service و عدم آنتن دهی در آیفون 7 را از طریق اصول تعویض آی سی آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

سیم کارت را در گوشی قرار دهید، و روشن کنید و حالت پرواز را غیر فعال نمائید، مشاهده می کنید که گوشی No Service است. از داخل منو Settings>General>About را باز کنید. ملاحظه می کنیم جلوی modem Firmware و ICCID اطلاعات موجود است، که تایید می ­شود آیفون می تواند سیم کارت را بخواند.

مرحله 2 تشخیص

در اینجا باید آی سی تغذیه بیس باند را با تست دیود چک کنیم. روی خازن C7117_RF اتصال کوتاه اندازه گیری می شود. چون آی سی QPOET_RF ولتاژ پاور آمپلی فایرهای RF را تامین می کند و ولتاژ از طریق آی سی C7117_RF عبور می کند، بنابراین با اتصال کوتاه شدن خازن C7117_RF هیچ ولتاژی تحویل نخواهد شد.

مرحله 3 عیب یابی

آی سی QPOET_RF را از روی برد بردارید و مجددا مقدار تست دیود را اندازه گیری کنید، که همچنان اتصال کوتاه است. پاور آمپلی فایر فرکانس پایین را از روی برد بردارید و دوباره مقدار تست دیودی آن را اندازه گیری کنید، که نرمال است. بنابراین، معیوب بودن آی سیپاور آمپلی فایر فرکانس پایین باعث اتصال کوتاه شده است.

مرحله 4 تعمیر

یک آی سی پاور آمپلی فایر فرکانس پایین سالم نصب کنید و مجددا مقدار تست دیود را روی C7117_RF را اندازه گیری کنید، که نرمال است.

مرحله 5 سرهم نمودن و تست

مادربرد را سرهم نمائید و گوشی را روشن کنید، آنتن دهی به حالت نرمال برگشته است و تعمیر گوشی به اتمام رسیده است.

برای رفع مشکل عدم سرویس دهی و عدم سیگنال در آیفون 7، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا