تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل نویز یا قطع شدن صدای مکالمه در آیفون X را حل کنیم؟ | حل مشکل آنتن دهی iPhone X

مواردی چون نویز صدای مکالمه، صدای متناوب، عدم امکان تماس با اپراتورهای مختلف، ممکن است ناشی از معیوب بودن مادربرد باشد. در این جا ما به شما، نحوه ی عیب یابی و رفع مشکل عدم امکان تماس در هنگام تماس تلفنی آیفون X را آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

سیم کارت را وارد نموده و یک مکالمه تلفنی تست کنید. می بینیم که سیگنال ضعیف تر می شود و صدای مکالمه متناوب و دارای نویز می شود. در حین تماس، ارتباط قطع می شود، و بر روی صفحه نمایش پیغام “call failure” ظاهر می شود. اگر گوشی را خاموش نموده و دوباره تماس برقرار کنید، این مشکل همچنان وجود دارد.

در هنگام عدم برقراری تماس، آنتن دهی نرمال است، اما هنگام برقراری تماس، سیگنال ضعیف تر می شود و همراه با نویز است و در نهایت کلا آنتن از بین می رود. طبق تجزیه و تحلیل، مدار ارسال سیگنال، معیوب است. علاوه بر این، چون که می توانیم مکالمه تلفنی برقرار کنیم، مدار تغذیه ارسال و دریافت سیگنال نباید مشکلی داشته باشد پس ایراد از آی سی تغذیه بیس باند نیست. ایراد می تواند مربوط به آی سی پاورآمپلی فایر باندهای فرکانس پایین، آی سی فرستنده و گیرنده RF، آی سی سوئیچ آنتن باشد. طبق تجربه ما از تعمیرات موبایل، در بیشتر موارد، معیوب بودن آی سی پاورآمپلی فایر باندهای فرکانس پایین باعث بروز مشکل می شود، در مرحله بعد، این آی سی را بررسی می کنیم.

مرحله 2 عیب یابی

گوشی را خاموش نمائید، سپس مادربرد را جدا کنید. طبق مشاهده ما، هیچ علامت و سوختگی در مدار مربوط به بخش RF وجود ندارد.

با استفاده از هیتر، کانکتور سیم کارت را حرارت داده و سپس آن را بردارید. سپس آی سی پاور آمپلی فایر باندهای فرکانس پایین را بیرون بیاورید.

مرحله 3 تعمیر

پایه های آی سی را تمیز کنید، یک آی سی جدید نصب کنید. کانکتور سیم کارت را وصل کنید. در آخر، مادربرد را اسمبل کنید.

مرحله 4 سر هم نمودن و تست

گوشی را سر هم نموده و روشن نمائید، یک تماس تلفنی برقرار کنید، می بینیم که صدا و سیگنال نرمال است، و تعمیر به اتمام رسیده است.

برای رفع مشکل نویز یا قطع شدن صدای مکالمه، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا