تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل غیر فعال شدن بک لایت در آیفون 7 را برطرف نمائیم؟ | حل مشکل بک لایت iPhone 7

اگر با یک گوشی آیفون 7 مواجه شدید که گوشی روشن می شود ولی صفحه نمایش آن سیاه است، ممکن است ایراد از خود ال سی دی یا بک لایت آن باشد. در یکی از آموزشهای قبل نحوه تعمیر ایراد ال سی دی (نداشتن تصویر) را آموزش دادیم. در اینجا نحوه رفع عیب بکلایت آیفون 7 را به شما آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

برای تأیید مشکل بک لایت، یک نور فلاش مانند در وسط صفحه نمایش بیندازید. گوشی را روشن کنید. شما باید لوگوی اپل را به صورت خیلی کم رنگ مشاهده نمائید. بدین ترتیب، متوجه می شویم که صفحه نمایش کار می کند اما بک لایت آن دچار مشکل شده است. از این رو ایراد از صفحه نمایش نیست و مادربرد را عیب یابی می کنیم.

مرحله 2 تشخیص

گوشی را خاموش و باز کنید. مقدار تست دیود پایه های 35، 37 و 39 مدار بک لایت کانکتور ال سی دی J4502 را اندازه گیری کنید. متوجه می شویم که پایه 39 مدار باز است. بر اساس شماتیک، مدار باز بودن فیلتر بک لایت FL3903 یا معیوب بودن آی سی بک لایتU3701 از دلایلی است که باعث مدار باز شدن پایه 39 می شود.

مرحله 3 عیب یابی و تعمیر

سلف FL3903 را با مولتی متر اندازه گیری کنید، متوجه می شویم که مقدار تست دیود آی سی بک لایت U3701، نرمال است، ولی مقدار تست دیود کانکتور صفحه نمایش J4502 مدار باز (OL) است، بنابراین تأیید می کنیم که معیوب بودن سلف FL3903 باعث ایجاد مشکل در بک لایت گوشی شده است.

سلف FL3903 را از روی برد بردارید و یک سلف سالم نصب کنید. با استفاده از مولتی متر، مقدار تست دیود سلف FL3903 و پایه 39 کانکتور صفحه نمایش J4502 را مجددا اندازه گیری کنید، که نرمال هستند.

مرحله 4 سر هم نمودن و تست

گوشی را سر هم نمائید و تست کنید، بک لایت به خوبی کار می کند، و تعمیر گوشی به اتمام رسیده است.

برای رفع مشکل غیر فعال شدن بک لایت در آیفون 7، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا