تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل عمل نکردن ویبراتور آیفون 7 را رفع کنیم؟ | تعمیر مشکل ویبره iPhone 7

مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری از جمله عواملی است که باعث می شود ویبراتور آیفون کار نکند. اگر ویبراتور با وجود ریستور و عیب یابی و تنظیم مجدد نرم افزار هنوز کار نمی کند، معمولاً مشکل از سخت افزار گوشی است. در این جا به شما، نحوه عیب یابی و عمل نکردن ویبراتور آیفون 7 را از طریق تعمیر مادر برد در سطح تعویض آی سی آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

گوشی را روشن نمائید، کلید رینگر بغل گوشی را خاموش و روشن کنید، می بینید که حالت ویبره ندارد. از طریق SETTING>SOUND گزینه های VIBRATE ON RING و VIBRATE ON SILENT را فعال کنید. می بینید که گوشی حالت ویبره ندارد.

مرحله 2 تشخیص

مقدار تست دیود پایه های 40، 43،41 و 44 کانکتور شارژ J4101 را اندازه گیری کنید، که نرمال هستند. مقدار تست دیود خازن C3537 را اندازه گیری کنید، که اتصال کوتاه شده است. چون این خازن هیچ علامتی از سوختگی ندارد، بنابراین دلیلی که باعث اتصال کوتاه می شود، معیوب بودن آی سی درایور ویبراتور U3502 است.

مرحله 3 عیب یابی و تعمیر

با استفاده از هیتر آی سی درایور ویبراتور U3502 را از روی برد بردارید و یک آی سی سالم نصب کنید. مجددا مقدار تست دیود خازن C3502 را اندازه گیری کنید، که نرمال است.

مرحله 4 سر هم نمودن و تست

گوشی را سر هم نموده و روشن کنید، ویبره و صدای زنگ را تست کنید، می بینید که هر دو به خوبی کار می کنند. تعمیر گوشی به اتمام رسیده است.

برای رفع مشکل عمل نکردن ویبراتور آیفون 7، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا