تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل عمل نکردن ضبط صدا در آیفون 7 را برطرف نمائیم؟ | حل مشکل صوت iPhone 7

در گوشی آیفون 7، تست می کنیم و متوجه می شویم که کپسول گوشی، اسپیکر و میکروفون در هنگام برقراری تماس، به درستی کار می کنند، اما ضبط صدا کار نمی کند. پس از عیب یابی نرم افزار و تعویض کانکتور شارژ، ضبط صدا هنوز کار نمی کند. و معیوب بودن مادربرد، مشکل ساز شده است. در اینجا به شما آموزش می دهیم که چطور مشکل عمل نکردن ضبط صدا در آیفون 7 را با تعمیر مادربرد در سطح تعویض آی سی، برطرف کنید.

مرحله 1 تست عملکرد

آیفون را روشن نمائید و یادآور صوتی ( Voice Memos) را باز کنید. روی آیکون ضبط صدا بزنید و با میکروفون صحبت کنید، هیچ شکل موجی مشاهده نمی شود و ضبط صوت کار نمی کند.

مرحله 2 عیب یابی

گوشی را خاموش و باز کنید. مقدار تست دیود پایه های 29، 30، 31 و 32 را اندازه گیری کنید. متوجه می شویم که پایه 29 اتصال کوتاه شده است.

مرحله 3 تعمیر

خازن C4128 و آی سی صوت U3101، قطعاتی هستند که باعث اتصال کوتاه شدن پایه 29 شده اند. برای تشخیص مشکل، قبل از تست، سلف FL4116 را که بین دو قطعه قرار گرفته است، از روی برد بردارید. پس از برداشتن سلف FL4116، مقدار تست دیود آی سی صوت U3101، همچنان اتصال کوتاه است، بنابراین تأیید می شود که آی سی صوت U3101 معیوب است و باعث اتصال کوتاه شده است.

آی سی صوت U3101 را از روی برد بردارید و یک آی سی سالم نصب کنید. سلف FL4116 را جا بزنید و مقدار تست دیود آن را اندازه گیری کنید، مشاهده می شود که این مقدار در پایه 29، نرمال است.

مرحله 4 بررسی نهایی

مادربرد را جا بزنید و گوشی را روشن نمائید، یاد آورصوتی را باز و تست کنید، ضبط صدا به خوبی عمل می کند. تعمیر گوشی به اتمام رسیده است.

برای رفع مشکل عمل نکردن ضبط صدا در آیفون 7، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا