تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل عمل نکردن دوربین عقب آیفون 7 پلاس را برطرف کنیم؟ | حل مشکل دوربین iPhone 7 Plus

عمل نکردن دوربین عقب گوشی آیفون پس از عیب یابی نرم افزار و تعویض دوربین، یک مشکل سخت افزاری است. در این جا به شما، نحوه عیب یابی و رفع مشکل دوربین عقب آیفون 7 پلاس را آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

گوشی را روشن نمائید و برنامه دوربین را اجرا کنید، دوربین عقب کار نمی کند و تصویر صفحه نمایش، سیاه است، ولی دوربین جلو به خوبی عمل می کند. چراغ قوه را روشن نمائید، می بینید که عمل نمی کند.

مرحله 2 تشخیص

مادربرد را بیرون بیاورید و مقدار تست دیودی کانکتور دوربین عقب را اندازه بگیرید. چون تمام مقادیر تست دیود کانکتور دوربین عقب، نرمال هستند، باید ولتاژ کار دوربین عقب را اندازه گیری کنیم که ببینیم آیا نرمال است یا خیر.

پایه های 17 کانکتور J4501 و کانکتور J3001 مربوط به دوربین عقب، بدون ولتاژ کار اندازه گیری می شوند، نتیجه می گیریم که آی سی های تغذیه U2501 و U3001 معیوب و باعث شده است که دوربین عقب عمل نکند.

مرحله 3 عیب یابی و تعمیر

چون آی سی های تغذیه دوربین عقب برداشته شده است، با استفاده از سیم جامپر برقراری جریان را بررسی و تست می کنیم. ابتدا با استفاده از هیتر، دو آی سی تغذیه را جدا نمائید. سپس سه خازن مشخص شده در شکل را با استفاده از هویه و سیم مسی به هم وصل کنید. سطح برد را با تینر تمیز کنید.

مرحله 4 سر هم نمودن مادربرد و تست

مادربرد را سر هم نموده و تست کنید، عملکرد دوربین عقب و چراغ قوه به حالت نرمال برگشته است. بنابراین تأیید می شود که معیوب بودن آی سی های تغذیه، مشکل ساز شده است، که با تعویض این آی سی ها، مشکل برطرف می شود.

برای رفع ایراد عمل نکردن دوربین عقب آیفون 7 پلاس، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا