تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل عمل نکردن تاچ و خرابی بک لایت آیفون 6 پلاس را حل کنیم؟ | حل مشکل تاچ و بک لایت iPhone 6 Plus

در اینجا یک آیفون 6 پلاس داریم که تاچ آن در دو ناحیه عمل نمی کند و بخشی از صفحه نمایش هم تاریک است. ما به شما نحوه رفع مشکل تاچ و نیمه تاریک شدن بک لایت در آیفون 6 پلاس را آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

مادر برد را نصب کرده و برای عیب یابی آن را روشن کنید. وقتی یک آیکون را برای تست جابجا می کنیم، متوجه می شویم که تاچ در دو ناحیه عمل نمی کند و خراب شده است. با تعویض تاچ و ال سی دی متوجه می شویم که ایرادها همچنان باقی هستند. پس ایرادها از مادربرد است.

مرحله 2 تشخیص

مادربرد را بیرون بیاورید و آن را زیر میکروسکوپ قرار دهید، مشاهده می کنیم که آی سی بک لایت از قبل تعمیر شده است و سلف L1593 ترک های بزرگی دارد. مقدار دیودی کانکتور تاچ را با مولتی متر اندازه گیری کنید، پایه 5 کانکتور تاچ، اتصال کوتاه شده است. بنابر تحلیل ما، آی سی تاچ به دلیل ضربه و جابجایی باعث بروز اتصال کوتاه شده است. در مرحله بعد برای عیب یابی، آی سی تاچ را تعویض می کنیم.

مرحله 3 تعمیر تاچ

با استفاده از هیتر، آی سی تاچ را جدا کنید، سپس پایه های آی سی را با هویه و سیم قلع کش تمیز کنید. دوباره مقدار تست دیودی کانکتور تاچ را اندازه بگیرید، که نرمال است. سپس، با هیتر، یک آی سی تاچ سالم نصب کنید.

مرحله 4 بررسی و تست

مادربرد را سرهم نموده و تست کنید، عمل نکردن تاچ در دو ناحیه برطرف شده است، اما نیمی از صفحه نمایش تاریک و نیمه دیگر روشن است، به طوری که خرابی بک لایت کاملا آشکار است. در مرحله بعد، مادربرد را بیرون بیاورید و بک لایت را عیب یابی کنید.

مرحله 5 عیب یابی بک لایت

مقدار دیودی پایه های 1 ، 2 ، 4 ، 6 ، 8 ، 10 کانکتور صفحه نمایش را با مولتی متر اندازه گیری کنید. مقدار دیودی پایه 4 کانکتور صفحه نمایش، غیرنرمال است. علاوه بر این، مقدار دیودی بین پایه 4 کانکتور صفحه نمایش و سلف FL2044 غیرنرمال است، بنابراین می توانیم بگوییم که مسیر بین سلف FL2044 و پایه 4 معیوب است و باید با سیم های جامپر مجدداً وصل شود.

مرحله 6 تعمیر بک لایت

خمیر فلاکس اضافه کنید، سیم قلع را ذوب کنید و قلع را روی سلف FL2044 با هویه اضافه کنید، سپس با همین کار را برای پایه 4 کانکتور صفحه نمایش تکرار کنید. این دو نقطه را با سیم مسی به هم ارتباط داده و وصل کنید. برای محافظت مقداری چسب UV بزنید. علاوه بر این چون به نظر می رسد که سلف آسیب دیده است، برای جلوگیری از بروز هر مشکل احتمالی در آینده، آن را تعویض کنید.

مرحله 7 بررسی نهایی

مادربرد را سر هم کنید، تاچ و بک لایت به صورت معمول کار می کنند. تعمیر به پایان رسیده است.

برای رفع مشکل از کارافتادن تاچ و خرابی بک لایت آیفون 6 پلاس، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا