تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل صفحه نمایش نیمه تاریک آیفون 6 اس پلاس را حل کنیم؟ | تعمیر مشکل بک لایت iPhone 6S Plus

مشکل صفحه نمایش نیمه تاریک و بک لایت در آیفون 6 پلاس، 6 اس پلاس، 7 پلاس و 8 پلاس رایج است، زیرا در مدارهای بک لایت این مدل های گوشی، دو مجموعه مدار بوست (افزاینده) برای بک لایت به کار رفته است. این مجموعه مدار شامل مدار بوست کنترلی نیمه بک لایت چپ و مدار بوست کنترلی نیمه بک لایت راست است. اگر یک مدار از این مجموعه خراب شود ولی مدار دیگر کار کند، نیمی از صفحه نمایش تاریک می شود. در اینجا به شما نحوه عیب یابی نیمه تاریک شدن صفحه نمایش و بک لایت آیفون 6 اس پلاس و رفع آن را با سیم جامپر آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

با بررسی، آسیب دیدگی ناشی از رطوبت و آب را در مادربرد مشاده می کنیم، مادربرد را به یک صفحه نمایش وصل کنید و کابل را به برق بزنید، گوشی را روشن کنید، می بینیم که نیمی از صفحه نمایش تاریک می شود و نیمه دیگر صفحه به طور معمول روشن است.

مرحله 2 عیب یابی

مادربرد را زیر میکروسکوپ قرار دهید، مقدار تست دیود اتصال کانکتور را اندازه گیری کنید، مقدار تست دیود پایه 6 کانکتور صفحه نمایش صفر است، ولی مقدار تست دیودی FL4211 نرمال است.

مرحله 3 تشخیص

مسیر بین FL4211 و انتهای پایه 6 کانکتور صفحه نمایش به صورت مدار باز اندازه گیری می شود. چون پایه کانکتور صفحه نمایش آسیب دیده است و مقدار تست دیود اندازه گیری شده پایه 6 کانکتور صفحه نمایش صفر است، زمانی که پایه 6 کانکتور صفحه نمایش را فشار دهیم، مقدار تست دیودی، نرمال است. در این صورت، ما کانکتور صفحه نمایش را تعویض کرده و با سیم جامپر وصل می کنیم.

مرحله 4 تعمیر

روی کانکتور صفحه نمایش، خمیر فلاکس اضافه کنید، سپس با هیتر کانکتور صفحه نمایش را جدا کنید. روی پایه های کانکتور صفحه نمایش قلع اضافه کنید و یک سیم جامپر به پایه های FL4211 وصل کنید. یک لایه نازک از چسب UV روی سیم جامپر بزنید، سپس به مدت یک دقیقه آن را زیر لامپ UV بگذارید تا خشک شود.

خمیر فلاکس اضافه کنید و یک کانکتور سالم را جایگزین کنید. سپس سیم جامپر را به پایه 6 کانکتور صفحه نمایش وصل کنید.

مرحله 5 سرهم نمودن مجدد و تست

مادربرد را سرهم کنید، گوشی را به منبع تغذیه وصل کنید و گوشی را روشن نمایید. تمام عملکردها به صورت معمول کار می کنند و مشکل برطرف شده است.

برای رفع مشکل صفحه نمایش نیمه تاریک | مشکل بک لایت آیفون 6 اس پلاس لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا