تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل صفحه نمایش نیمه تاریک آیفون 6 اس پلاس را حل کنیم؟

مشکل صفحه نمایش نیمه تاریک و بک لایت در آیفون 6 پلاس، 6 اس پلاس، 7 پلاس و 8 پلاس رایج است، زیرا در مدارهای بک لایت این مدل های گوشی، دو مجموعه مدار بوست (افزاینده) به کار رفته است. این مجموعه مدار شامل مدار بوست کنترلی بک لایت چپ و مدار بوست کنترلی بک لایت راست است. اگر یک مدار از این مجموعه خراب شود ولی مدار دیگر کار کند، نیمی از صفحه نمایش تاریک می شود. در اینجا به شما نحوه عیب یابی نیمه تاریک شدن صفحه نمایش و بک لایت آیفون 6 اس پلاس را آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

مادربرد را به یک صفحه نمایش وصل کنید و گوشی را روشن کنید، می بینیم که نیمی از صفحه نمایش تاریک می شود و نیمه دیگر صفحه به طور معمول روشن است. برای عیب یابی بیشتر، مادربرد را بیرون بیاورید.

مرحله 2 تشخیص

با استفاده از مولتی متر مقدار تست دیود کانکتور صفحه نمایش را اندازه گیری کنید،  این مقدار در پایه 6 کانکتور صفحه نمایش به صورت مدار باز اندازه گیری می شود. با تحلیل مدار، متوجه می شویم که دلایلی چون معیوب بودن سلف FL4211 ، معیوب بودن آی سی بک لایت، آسیب به مدار مادربرد، می تواند باعث مدار باز شدن مقدار تست دیود در پایه 6 کانکتور صفحه نمایش شود.

مرحله 3 عیب یابی

چون مقدار تست دیود سلف FL4211 که در انتهای آی سی بک لایت اندازه گیری شده، نرمال است، مقدار تست دیود سلف FL4211 که در انتهای کانکتور صفحه نمایش اندازه گیری شده، مدار باز است. به دلیل اینکه اتصال خط بین سلف FL4211 که در انتهای پایه 6 کانکتور صفحه نمایش اندازه گیری شده، نرمال است، بنابراین، می توانیم بگوییم که سلف معیوب FL4211 باعث نیمه تاریک شدن صفحه نمایش شده است.

مرحله 4 تعمیر

با کمک هیتر و پنس سلف معیوب را بردارید و یک سلف جدید سالم نصب کنید. سپس، مادربرد را با تینر تمیز کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه خنک شود.

مرحله 5 بررسی نهایی

مادربرد را به یک صفحه نمایش سالم وصل نموده و گوشی را روشن نمائید. مشکل صفحه نمایش نیمه تاریک برطرف شده و تعمیر به اتمام رسیده است.

برای رفع مشکل صفحه نمایش نیمه تاریک و بک لایت آیفون6 اس پلاس، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا