تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل صدای آیفون 7 را حل کنیم؟ | حل مشکل صدای اسپیکر iPhone 7

در اینجا اسپیکر گوشی، فاقد صدا است و بعد از تست متوجه شدیم که کپسول گوشی و میکروفون به درستی کار می کنند. پس از عیب یابی سخت افزاری و تعویض کانکتور شارژ و اسپیکر، گوشی همچنان فاقد صدا است. بنابراین معیوب بودن مادربرد باعث غیرفعال شدن صدا در اسپیکر می شود. در این جا ما به شما، نحوه رفع مشکل صدا در اسپیکر آیفون 7 را با تعمیر مادربرد آموزش می دهیم.

مرحله 1. تست عملکرد

گوشی را روشن نمائید و عملکرد آن را تست کنید. صدای زنگ را از طریق گوشی پخش کنید، اما صدایی شنیده نمی شود. به یادآور صوتی (VOICE MEMO) بروید و ضبط کنید، باز هم ضبط صوت، صدا ندارد.

مرحله 2 تشخیص و عیب یابی

گوشی را خاموش کنید و مادربرد را بیرون بیاورید. باید مقدار تست دیود پایه های 1، 3، 47، 51 کانکتور شارژ و پایه های زیر آی سی U3402 (آمپلی فایر صوت اسپیکر) را اندازه گیری کنید.

موقع عیب یابی، متوجه می شویم که ایراد از معیوب بودن فلت شارژ و اسپیکر نیست، همچنین مشکل از مدار باز یا اتصال کوتاه بودن کانکتور شارژ هم نیست. از این رو دلیلی که باعث مشکل در صدای اسپیکر شده است، آی سی آمپلی فایر صوت اسپیکر U3402 یا M2800 است. M2800 یک SIP حاوی تعدادی سلف است. سلف مربوط به آمپلی فایر صوت U3402 هم در این SIP قرار دارد.

مرحله 3. تعمیر

خمیر فلاکس اضافه کنید، سپس با استفاده از هیتر و پنس یک آی سی U3402 سالم، نصب کنید.

مرحله 4. سر هم نمودن و تست

مادربرد را سر هم و تست کنید. صداهای زنگ به صورت معمول پخش می شوند. ضبط صدا به درستی ضبط و پخش می کند. تعمیر به اتمام رسیده است.

برای رفع مشکل صدای آیفون 7، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا