تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل سوسو زدن تصویردر آیفون X را برطرف کنیم؟ | حل مشکل لرزش تصویر iPhone X

ناپایداری تصویر در گوشی های آیفون، بسیار معمول است، تصویرحتی با اتصال LCD و بالا آمدن سیستم هنوز سوسو می­زند، بنابراین به مادربرد مربوط می شود و غالباً ناشی از ایراد ولتاژ صفحه نمایش است. در اینجا ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه مشکل سوسو زدن تصویردر آیفون X را برطرف کنید.

مرحله 1 تست عملکرد

ابتدا مادربرد را سر هم نموده و تست کنید. می بینیم که تصویر بعد از وارد شدن به رابط فعال سازی، همچنان سوسو می­زند.

مرحله 2 تشخیص

مادربرد معیوب را بیرون بیاورید و مقدار تست دیود کانکتور صفحه نمایش را اندازه گیری کنید، می بینیم که پایه 1 کانکتور صفحه نمایش که ولتاژ نرمال آن 1.8 ولت است، به صورت مدار باز اندازه گیری می شود.

طبق تجزیه و تحلیل مدار، دلایلی که می تواند باعث مدار باز شدن پایه 1 کانکتور صفحه نمایش شود، معیوب بودن سلف FL5780 یا آسیب به مدار مادربرد است. اگر مدار مادربرد آسیب دیده باشد، گوشی به صورت معمول روشن نمی شود. بنابراین، چون گوشی روشن می شود می توان نتیجه گرفت که به مدار مادربرد آسیبی وارد نشده است. در نتیجه مدار باز شدن پایه 1 ناشی از معیوب بودن سلف FL5780 است.

برای تست بیشتر، باید برچسب آنتی استاتیک روی شیلد را جدا کرده و چسب مشکی روی سلف FL5780 را بتراشیم، سلف FL5780 را با مولتی متر اندازه گیری کنید، می بینیم که مقدار تست دیود در روی سلف نرمال است، ولی این مقدار روی کانکتور صفحه نمایش غیر نرمال است.

مرحله 3 عیب یابی

چون که هیچ مدار معیوبی بین سلف FL5780 و پایه 1 کانکتور صفحه نمایش وجود ندارد، می توان تأیید کرد که سلف فیلتر FL5780 آسیب دیده است. با استفاده از هیتر، سلف FL5780 را حرارت دهید و آن را از روی برد بردارید. سپس خمیر فلاکس اضافه کنید و یک سلف FL5780 سالم نصب کنید. درآخر، اجازه دهید به مدت 5 دقیقه خنک شود.

مرحله 4 باز نمودن مادربرد و تست

مادربرد را نصب نموده و ریست کنید. گوشی را روشن نمائید. صفحه نمایش به صورت معمول کار می کند. تصویر هیچ لرزشی ندارد. تعمیر گوشی به اتمام رسیده است

برای رفع مشکل سوسو زدن تصویردر آیفون X ، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا