تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل روشن نشدن و نشتی جریان در آیفون 8 پلاس را رفع کنیم؟ | تعمیر iPhone 8 Plus خاموش

زمانی که گوشی روشن نمی ­شود، یا نرم افزار هنگ کرده است و باید ریست یا ریستور شود یا مشکل سخت افزاری مانع از روشن شدن آن می شود. در این جا، ما به شما آموزش می دهیم که چطور روشن نشدن و نشتی جریان در آیفون 8 پلاس را با تعمیر مادر برد عیب یابی و رفع کنید.

مرحله 1 تست عملکرد

گوشی روشن نمی شود، بنابراین برای عیب یابی و تعمیر آن را باز کنید. منبع تغذیه DC را به گوشی وصل نمائید و مادربرد را تست کنید. مادربرد بلافاصله جریان کشی دارد. این به طور معمول در اثر افت مفاومت و اتصال کوتاه شدن BATT_VCC (ولتاژ مثبت باتری) یا VDD_MAIN (خط اصلی تغذیه مادربرد) ایجاد می شود.

مرحله 2 تشخیص

مقدار تست دیود BATT_VCC و VDD_MAIN را اندازه گیری کنید، تایید می شود که مقدار دیودی خط VDD_MAIN به اتصال کوتاه نزدیک است. تمام آی سی ها و خازن های متصل به VDD_MAIN، ممکن است اتصال کوتاه شده باشند. برای یافتن قطعه معیوب، از روش سنجش دما و روش رزین استفاده می کنیم.

مرحله 3 عیب یابی

مادربرد را به منبع تغذیه وصل کنید، ناحیه ای را که با دست داغ می شود را حس و پیدا کنید، مشاهده می کنیم که در اطراف آی سی بک لایت، یک ناحیه حرارتی بزرگ وجود دارد. برای دقت بیشتر، ازروش رزین برای عیب یابی استفاده می کنیم. رزین روی آی سی بک لایت U5600 هنگام اتصال مادربرد به منبع تغذیه بلافاصله ذوب می شود.

مرحله 4 تعمیر

یک آی سی بک لایت U5600 سالم نصب کنید و مجددا مقدار تست دیود VDD_MAIN را اندازه گیری کنید که نرمال است.

مرحله 5 سر هم نمودن و تست

LCD را به مادربرد وصل کرده و منبع تغذیه را به کانکتور باتری وصل کنید. با استفاده از پنس، پایه مربوط به کلید پاور را تحریک کنید، گوشی به صورت معمول روشن می شود و تعمیر به اتمام رسیده است.

برای رفع مشکل روشن نشدن و نشتی جریان در آیفون 8 پلاس، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا