تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل روشن نشدن آیفون XR را رفع کنیم؟ | تعمیر آیفون XR خاموش

اگر گوشی آیفون شما روشن نمی شود، ممکن است نرم افزار هنگ کرده باشد و باید ریست یا ریستور شود یا مشکل سخت افزاری مانع از روشن شدن گوشی شده است. در این جا، ما به شما آموزش می دهیم که چطور مشکل روشن نشدن آیفون XR را با تعمیر مادربرد در سطح تعویض آی سی رفع کنید.

مرحله 1 تشخیص

آیفون XR روشن نمی شود و جریان نشتی در هنگام شارژ گوشی اندازه گیری می شود. تمام فلت های روی مادربورد را جدا نموده و دوباره جریان را اندازه گیری کنید، جریان مادربرد تقریبا 3 آمپر است، بنابراین تأیید می کنیم که معیوب بودن مادربرد باعث شده که گوشی روشن نشود.

مرحله 2 عیب یابی

مادربرد را بیرون بیاورید و برای عیب یابی بیشتر از روش سنجش دما استفاده کنید. مادربرد را به منبع تغذیه DC وصل کنید، می بینیم که قسمت پایین مادربرد خیلی سریع داغ می شود.

برچسب آنتی استاتیک مادربرد و شیلد را بکنید و از روش رُزین برای عیب یابی قطعه معیوب استفاده کنید. نوک هویه را در رُزین جامد فرو کنید تا به حالت بخار درآید. سپس رُزین بخار شده را به طور یکنواخت روی مادربرد پخش کنید. مادربرد را به منبع وصل کنید و به قسمتی که رُزین ذوب می شود، دقت کنید. می بینیم که رُزین روی آی سی شارژ، در حال ذوب شدن است، بنابراین مشکل، تایید شد.

مرحله 3 تعمیر

با استفاده از هیتر و پنس، آی سی شارژ معیوب را بیرون بیاورید، پایه های روی برد را تمیز کنید و مجددا جریان مادربرد را اندازه گیری کنید. مادربرد در هنگام شارژ، هیچ جریان نشتی ندارد، بنابراین تایید می شود که روشن نشدن آیفون، تنها به دلیل معیوب بودن آی سی شارژ بوده است. که با تعویض یک آی سی شارژ سالم، این مشکل برطرف می شود.

 مرحله 4 سرهم نمودن و تست گوشی

مادربرد را سرهم نموده، تمام فلت ها را وصل کرده و گوشی را روشن کنید، گوشی به صورت معمول روشن می شود و مشکل حل شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رفع مشکل روشن نشدن آیفون XR، لطفا ویدئوی را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا