تعمیرات سخت افزاری

چطور مشکل تاچ آی دی آیفون 8 پلاس را رفع کنیم؟ | حل مشکل کار نکردن اثر انگشت iPhone 8 Plus

زمانی که تاچ آی دی عمل نمی کند، نه می توان با اثر انگشت خود به گوشی وارد شد، و نه می توان با آن خرید نمود. اگر از قبل سعی کرده اید تنظیمات تاچ آی دی را انجام دهید، اما نمی توانید تنظیمات را اعمال کنید یا اثر انگشت خود را اسکن کنید، در این جا به شما آموزش می دهیم که چگونه آن را تعمیر کنید تا تاچ آی دی عمل کند. شما با این آموزش یاد خواهید گرفت چطور عیب یابی و تعمیر تاچ آی دی و عمل نکردن اثر انگشت در آیفون 8 پلاس را با تعمیر مادر برد در سطح تعویض آی سی، انجام دهید.

مرحله 1 تست عملکرد

گوشی را روشن نمائید، تاچ آی دی فعال نمی شود، به منوی تنظیماتتاچ آی دی و رمز عبور بروید و یک اثر انگشت اضافه کنید. اثر انگشت اضافه نمی شود.

مرحله 2 تشخیص

گوشی را باز نموده و فلت دکمه Home و صفحه نمایش گوشی را بررسی نمائید، که هر دو سالم باشند و ایراد ظاهری در آنها مشاهده نشود.

مرحله 3 عیب یابی و تعمیر

مادربرد را بیرون بیاورید و مقدار تست دیودی کانکتور دکمه هوم J5800 را اندازه گیری کنید، پایه 2 به صورت  اتصال کوتاه اندازه گیری می شود. پایه 2 از آی سی تغذیه به کلید HOme وصل است و دلایلی که می تواند باعث اتصال کوتاه شدن آن شود، معیوب بودن خازن ها یا آی سی تغذیه U2700 است. در مرحله بعد خازن ها را چک کنید.

با استفاده از هیتر و پنس، خازنها را یکی یکی از روی برد بردارید و بعد از برداشتن هر خازن مجددا مقدار تست دیود را انجام دهید. پس از برداشتن خازن C5804، مقدار اندازه گیری شده تست دیود نرمال می شود. حال می توان خازن های سالم را نصب کرد تا مدار به حالت اولیه برگردد. البته این کار دلبخواه است و لزومی ندارد.

مرحله 4 سر هم نمودن و تست

مادربرد را سر هم نموده و گوشی را روشن کنید، تاچ آی دی به درستی عمل می کند و اثر انگشت با موفقیت اضافه شده و تعمیر به پایان رسیده است.

برای رفع ایراد تاچ آی دی و عمل نکردن اثر انگشت در آیفون 8 پلاس، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا