تعمیرات سخت افزاری

چطور مادر برد آیفون ۷ را سوآپ کنیم. ورژنی که اطلاعات قبلی حفظ نمی شود

اگر مادربرد به شدت آسیب دیده باشد، مثلا آسیب به مدار مادربرد ناشی از آب و رطوبت باشد، باید آی سی های مادربرد را سوآپ نموده تا گوشی دوباره کار کند. برای سوآپ مادربرد، نیاز به مهارت های خاص و ابزارهای مربوطه است. در این جا ما به شما نحوه استفاده از ابزارهای تعمیر مادربرد JC برای سوآپ آی سی های مادربرد آیفون 7 را آموزش می دهیم. دقت کنید که این ورژنی است که اطلاعات قبلی حفظ نمی شود.

مرحله 1 ثبت

مادربردی که باید سوآپ شود را در شاسی قرار داده و فلت ها را وصل کنید. شماره سریال و IMEI را ثبت کنید. سپس گوشی را خاموش کنید و مادربرد را بیرون بیاورید.

مرحله 2 تراشیدن آی سی های مادر برد

با استفاده از cnc آی سی های مادر برد آیفون ۷ را بتراشید.

مرحله 3 CPU را باز کنید

با استفاده از هیتر و تیغ تراشیدن چسب، سطح چسب دار را تمیز کنید و سپس با دقت CPU اصلی و CPU بخش بیس باند را بیرون بیاورید. برای بهتر پروگرام کردن (Read & Write)، با استفاده از رزین و نوک هویه، پایه های مربوط به مادربرد قبلی را خوب تمیز کنید.

مرحله 4 پروگرام کردن آی سی بیس باند قبلی

برای خواندن داده های آی سی حافظه بیس باند آیفون 7 از مادر برد قبلی و تهیه بک آپ از آن، از ماژول پروگرامر JC استفاده کنید. سپس مادربرد جدید را تنظیم کرده و بک آپ داده های آی سی حافظه بیس باند قبلی را در مادربرد جدید، بریزید.

مرحله 5 تهیه بک آپ از اطلاعات هارد قبلی

با استفاده از پروگرامر هارد JC-P7 از اطلاعات هارد، بک آپ بگیرید. ابتدا هارد را از مادربرد قبلی ییرون بیاورید و آن را در سوکت پروگرامر نصب کنید. از اطلاعات هارد در رایانه، بک آپ بگیرید.

مرحله 6 پروگرام کردن اطلاعات در هارد جدید

با استفاده از پروگرامر هارد JC که نیاز به جدا سازی هارد ندارد، اطلاعات بک آپ گرفته شده از هارد مادربرد قبلی را در هارد مادربرد جدید، پروگرام کنید.

مرحله 7  باز سازی پایه های CPU ها

پایه های CPU بیس باند و CPU اصلی مادربرد قبلی را به طور جداگانه، باز سازی کنید.

مرحله 8 جا زدن CPUها

با استفاده از خمیر فلاکس، قلع روی پایه ها را تمیز کنید، CPU اصلی و CPU بیس باند را روی مادربرد جدید، نصب کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه خنک شوند.

مرحله 9 مادربرد را سر هم کنید

جریان مادربرد را اندازه گیری کنید، که مقدار آن، نرمال است. مادربرد جدید را سر هم نموده و گوشی را ریستور کنید. گوشی آیفون را روشن نمائید و IMEI و MEID را بررسی کنید. شماره سریال و MEID همانند قبل ثبت شده است. مادربرد با موفقیت سوآپ شد.

برای سوآپ مادربرد آیفون ۷، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا