تعمیرات سخت افزاری

چطور ایراد شارژ نشدن در آیفون 7 پلاس را رفع نمائیم؟ | حل مشکل شارژ iPhone 7 Plus

زمانی که گوشی آیفون 7 پلاس شارژ نمی شود، یا باید کانکتور شارژ تعویض شود یا مشکل سخت افزاری مانع از شارژ شدن گوشی می شود. برخی مواقع حتی با تعویض کانکتور شارژ هم، گوشی شارژ نمی شود. در این جا، به شما آموزش می دهیم که چطور شارژ نشدن در آیفون 7 پلاس را با تعمیر مادربرد، عیب یابی و رفع کنیم.

مرحله 1 تست عملکرد

آیفون 7 پلاس را به کابل USB وصل کرده و به شارژر بزنید. آیفون 7 پلاس شارژ نمی کند. نه در حالت باز بودن منو، علامت شارژ روی آیکون باتری ظاهر می شود و نه در حالت لاک بودن علامت باتری بزرگ (که نمایانگر شارژ است) ظاهر می شود. برای شناسایی بهتر این مشکل مادربرد را بیرون بیاورید.

مرحله 2 تشخیص

مدار شارژ را با اندازه گیری مقدار تست دیود پایه های 6، 15، 17، 21، 23، 11و 34 کانکتور شارژJ4101 ، عیب یابی کنید. مشاهده می کنیم که پایه 34 مدار باز است.

مرحله 3 عیب یابی

پایه 34 مربوط به سیگنال تشخیص اتصال شارژ است. بنابراین مشکل در این پایه باعث عدم تشخیص شارژر و مشکل شارژ می شود. علاوه بر این، معیوب بودن خازن R4102 یا معیوب بودن آی سی شارژ U4001، دلایلی هستند که می تواند باعث مدار باز شدن پایه 34 شود. چون مقدار دیودی بر روی آن سر از مقاومت R4102 که به آی سی U4001 وصل است، نرمال می باشد، بنابراین معیوب بودن خازن R4102 باعث مدار باز شدن پایه 34 شده است.

مرحله 4 تعمیر

یک خازن R4102 سالم نصب کنید، مجددا مقدار تست دیودی آن را اندازه گیری کنید، که نرمال است.

مرحله 5 سر هم نمودن و تست

مادربرد را سر هم کنید، سپس گوشی را روشن نمائید، مشاهده می کنید که به درستی شارژ می شود. تعمیر گوشی به اتمام رسیده است.

برای رفع ایراد شارژ نشدن در آیفون 7 پلاس، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا