تعمیرات سخت افزاری

چطور ایراد تاچ آیفون 6 پلاس را با خطوط عمودی روی LCD، برطرف کنیم؟ | حل مشکل تاچ iPhone 6Plus

ناپایداری تاچ در گوشی های آیفون 6 پلاس، بسیار معمول است. تاچ گوشی ممکن است حتی با اتصال LCD ناپایدار شود. در این جا ما به شما نحوه عیب یابی و رفع مشکل ناپایداری تاچ آیفون 6 پلاس را با خطوط عمودی، آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

ابتدا، مادربرد معیوب را باز نموده و تست کنید، می بینیم که عملکرد تاچ، ناپایدار است، در بعضی مواقع هنگام  لمس صفحه نمایش، تاچ گوشی عمل نمی کند، و هنگام فشار دادن مادربرد، خطوط عمودی روی تصویر می افتد.

مرحله 2 تشخیص

مادربرد را جدا نموده و کانکتور صفحه نمایش و کانکتور تاچ را زیر میکروسکوپ بررسی کنید. می بینیم که نه دفرمه شد اند و نه آب خوردگی دارند. برای تست بیشتر، باید برچسب روی کانکتورها را بکنیم.

در این مرحله، روی مادربرد، خمیر فلاکس اضافه کنید، ملاحظه می شود که مادربرد از قبل تعمیر شده است. روی گوشه های تاچ آی سی های U2402 و U2401 ترک وجود دارد که ثابت می شود تعویض شده اند. دلیل دیگری که موجب ناپایداری تاچ و خطوط عمودی روی صفحه نمایش در آیفون 6 پلاس شود، فقدان ولتاژ5.7- ولت است که توسط آی سی تغذیه تاچ و ال سی دی تأمین می شود.

مرحله 3 عیب یابی

مقدار تست دیودی خازن C2409 که مربوط به ولتاژ 5.7 – ولت است، نرمال می باشد. بنابراین، احتمالا ایراد از آی سی تاچ بلک است. در مرحله بعد، با استفاده از هیتر، آی سی U2402، را حرارت داده و آن را از روی برد بردارید، پایه های زیر آی سی تاچ را با دقت تمیز کنید، سپس پایه M1 آی سی U2402 را کمی خراش دهید و با سیم لحیم کمی به آن قلع اضافه کنید.

خمیر فلاکس اضافه کنید و سیم مسی را با نوک هویه به پایه و مسیر متصل به آن وصل کنید. برای جلوگیری از اتصال کوتاه، چسب UV سبز رنگ بزنید و به مدت یک دقیقه زیر لامپ UV بگذارید تا خشک شود. در آخر خمیر فلاکس بیشتری اضافه نمائید و یک آی سی تاچ سالم نصب کنید.

مرحله 4 سرهم نمودن مادربرد و تست

اجازه دهید به مدت 5 دقیقه، برد خنک شود و مادربرد را نصب نمائید و تست کنید. عملکرد تاچ به حالت نرمال برگشته است و هنگام فشار دادن مادربرد، سوسو زدن تصویر یا خطوط راه راه وجود ندارد. تعمیر گوشی به اتمام رسیده است.

برای رفع ایراد ناپایداری تاچ آیفون6 پلاس با خطوط عمودی، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا