تعمیرات سخت افزاری

نکات ویژه تعمیر آیفون 11 پرو، باز کردن و تعمیر مادربرد | تعمیر مادربرد iPhone 11 Pro

در این آموزش نکاتی کاربردی درباره باز کردن و ترمیم مادربرد آیفون 11 Pro، ارائه می دهیم.

باز کردن مادربرد

آیفون 11 Pro را باز کرده؛ مادربرد را به وسیله پری هیتر حرارت دهید و سپس با پنس به دقت لایه های آن را از هم جدا کنید.

نکات ویژه در مورد تعمیر

به طور کلی قابلیت تعمیر برای iPhone 11 Pro، بهبود یافته است، زیرا تعمیر گوشی آیفون 11 پرو، در مقایسه با آیفون X و آیفون XS بسیار راحت تر است که این یک امتیاز مثبت برای تکنسین های تعمیرات موبایل است.

آی سی کنترلر USB

آی سی کنترلر USB آیفون 11 پرو بر خلاف آیفون X و XS چسبی نیست. جای آن در روی مادربرد هم به کلی با مدلهای قبلی تفاوت دارد. آی سی کنترلر USB آیفون X در کنار CPU است، ولی آی سی کنترلر USB آیفون XS، در نزدیکی فلش NAND (هارد) است، هر دوی اینها تعمیر را سخت تر می کنند، بنابراین، تعمیر آی سی کنترلر USB آیفون 11 پرو نسبتاً راحت تر است.

آی سی صوت

آی سی صوت در iPhone 11 Pro شبیه به آیفون X است، هر دو را می توان مستقیما برداشت. تعمیر آن از آیفون XS راحت تر است. نکته دیگر اینکه برای برداشتن آی سی تغذیه دوربین باید ابتدا شیلد را برداشت.

اسپیکر و آی سی ویبراتور

اسپیکر iPhone 11 Pro و آی سی ویبراتور روی برد شارژ قرار دارند، بنابراین برای تعمیر این دو نیازی به باز کردن مادربرد نیست. برای تعمیر اسپیکر یا آی سی ویبراتور می توانید فلت شارژ را بردارید یا آن را تعویض کنید.

بیس باند

آی سی وای فای بیس باند تفاوت زیادی با مدل های قبلی ندارد، اما در این تراشه حجم قطعات کمتر شده و سخت تعمیر شدن آن راحت تر شده است.

امپلی فایر کپسول گوشی

مهم نیست که آمپلی فایر کپسول گوشی روی لایه فوقانی مادربرد یا لایه زیرین مادربرد باشد، زمانی که بخواهیم مادر برد را تعمیر کنیم، بازکردن آن ضروری است. تعمیر مادربرد، تفاوت زیادی با مدل های قبلی ندارد.

بخش RF

برای تعمیر آنتن iPhone11 Pro، نه لازم است که مثل گوشی آیفون X، خشاب سیم کارت را برداریم و نه مثل گوشی آیفون XS، بورد کانکتور تاچ را برداریم. قابلیت تعمیر سیگنال آیفون 11 بسیار بهبود یافته است.

ترمیم مادربرد

مادربرد را روی پریهیتر قرار دهید، به اندازه و با دقت روی لبه مادر برد خمیر فلاکس بمالید و لایه های مادربرد را کنار هم قرار دهید.

پس از ترمیم، مادربرد را نصب کرده و تست کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد باز کردن و ترمیم مادربرد آیفون 11 Pro، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا