تعمیرات سخت افزاری

نحوه جدا کردن شیلدهای مادربرد در گوشی آیفون | آموزش تعمیرات مادربرد آیفون

در مادربرد گوشی آیفون برای محافظت از قطعات و آی سی ها، چندین شیلد وجود دارد، زمانی که بخواهیم سطح روی مادربرد تعمیر کنیم، ابتدا باید این شیلد ها از روی برد جدا شوند، در اینجا ما به شما نحوه جدا کردن شیلدهای مادربرد در گوشی آیفون را آموزش می دهیم.

نکته 1:

زمانی که شیلد فلزی را از مادر برد جدا می کنید، با استفاده از هیتر حرارت را به طور یکنواخت اطراف شیلد فلزی بگیرید (دمای هیتر را روی 420 درجه سانتیگراد تنظیم کنید)، سپس با پنس به دقت شیلد فلزی را جدا کنید.

نکته 2

برای تراشیدن چسب مشکی دور آی سی، برچسب آنتی استاتیک را مستقیما جدا کنید

نکته 3

هنگام تعمیر آی سی بیس باند، ابتدا کابلهای آنتن را از کنار برد جدا کنید. سپس با هیتر حرارت را به طور یکنواخت اطراف شیلد فلزی بگیرید (دمای هیتر را روی 42 درجه سانتیگراد تنظیم کنید).

نکته 4

موقع جدا کردن شیلد فلزی، می توان با نوار چسب حرارتی یا فویل دو طرف شیلد را پوشاند تا کانکتورهای پلاستیکی در اثر حرارت دفرمه نشوند. سپس با هیتر حرارت را به طور یکنواخت اطراف شیلد فلزی بگیرید (دمای هیتر را روی 500 درجه سانتیگراد تنظیم کنید). پس از آن، شیلد را با پنس به دقت جدا کنید (دمای هیتر را با دقت کنترل کنید، به طوری که قطعات روی مادر بورد داغ نشوند و مواظب باشید که موقع جدا کردن شیلد، به قطعات، ضربه وارد نشود).

نکته 5

موقع تعمیر اگر قطعاتی با شیلد پوشیده شده باشند، می توانید با یک سیم چین فقط شیلد روی آن قطعات را ببرید. فقط مواظب باشید به قطعات آسیبی نرسد.

برای جدا کردن شیلدهای مادربورد در گوشی آیفون، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا