بررسی گوشیهای شیائومی

معرفی سخت افزار گوشی Mi 10 شاملWi-Fi 6، حافظهUFS 3.0، رم LPDDR5 و اسنپدارگون 865

بالاخره انتظار به پایان رسید و یکی از مهمترین گوشی‌های شیائومی در چین رونمایی شد! همانطور که می‌دانیم تمامی طرفداران شیائومی از مشخصات و عرضه این گوشی شگفت زده شدند. در ادامه چند ویژگی خارق العاده از گوشی های جدید شیائومی بیان می شود.

اسنپدارگون 865:

در سال 2020، شرکت شیائومی، از پردازنده اسنپ دراگون 865 کوالکام رونمائی کرد. در پلتفرم اسنپ دراگون 865 کوالکام، بر روی نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی و نسل پنجم پیشرو هوش مصنوعی(AI) تمرکز شده است تا از گوشی رده Mi با ویژگی های غیرمنتظره اش، پشتیبانی کند. همچنین پردازنده جدید Kryo 585 امسال 25 درصد عملکرد بهتری دارد و به همین میزان مصرف باتری آن کمتر است. بنابر این در این دستگاه جدید از نسل جدیدتر پردازنده‌های 7 نانومتری کمک گرفته شده است که مبتنی بر جدید ترین هسته Cortex A77 است.

  رم UFS 3.0 – LPDDR5:

به دلیل استفاده از سرعت‌های بالا در شبکه5G، در 2020 پشتیبانی از حافظه‌های پرسرعتUFS 3.0  و رم LPDDR5  یک مسئله بسیار مهم برای طرفداران شیائومی است. علاوه بر آن کاهش مصرف باتری نیز بسیار اهمیت دارد و جالب است بدانید سرعت حافظه های UFS 3.0 به2900 مگابایت در ثانیه می‌رسد که تقریبا دو برابر سرعت حافظه‌های UFS 2.1 (1450 MB/s) است. همچنین سرعت منابع لازم برای خواندن از حافظه در UFS 3.0  تقریبا 60 درصد انرژی کمتری در مقایسه با نوشتن روی حافظه مصرف می‌کند که این در کل48%  انرژی کمتری نسبت به آنچه در UFS 2.1 دیده بودیم، نیاز دارد. استفاده از این حافظه پشتیبانی بهتر از محتواهای واقعیت مجازی را فراهم می‌کند. با نسل جدید حافظه‌ها خودتان را برای سرعت بالا آماده کنید!

پشتیبانی از تکنولوژی Wi-Fi :

زمان آن است که شیائومی تغییرات اساسی را برای پرچمداران خود در نظر بگیرد. Wi-Fi 6 عملکرد بهتری در مناطق شلوغ داشته و با وجود اتصال دستگاه‌های زیاد و یا تداخل اتصال عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان می‌دهد. دستگاه جدیدی که معرفی کردیم از Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند که آخرین نسل و پیشرفته ترین نوع وای فای توسعه یافته توسط IEEE است. این وای فای با نام 802.11ax  شناخته می‌شود و قادر به تبادل داده با حداکثر سرعت 9.6 گیگابیت در ثانیه، بسیار سریعتر از نسخه Wi-Fi 4(802.11n) است! این نسخه از وای فای از مصرف باتری بسیار کمتری بهره می‌برد و با استفاده از سیستمTWT  تنها در زمان نیاز با مودم ارتباط برقرار می‌کند و در حالت استندبای مصرف باتری بسیار کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا