تعمیرات سخت افزاری

عیب یابی و تعمیر تشخیص چهره (Face ID) آیفون ایکس : Move iPhone a Little Lower/Higher

با توجه به قابلیت و کاربرد تشخیص چهره در گوشی های آیفون سری X تا 11 ، ایراد Face ID بسیار شایع است. قابلیت تشخیص چهره به راحتی آسیب می بیند و تعمیر آن بسیار سخت است. اگر مشکل مربوط به کابل فلت باشد، تعمیر آن ساده است. با این حال، براساس تجربه تعمیراتی ما، خطاهای تشخیص چهره در اثر آسیب دیدن سنسورهای Flood Illuminator / Dot Projector در بیشتر موارد ایجاد می شود که در اکثر موارد قابل تعمیر نیست.

حال می خواهیم یکی از ایرادهای Face ID با عنوان Move iPhone a Little Lower/Higher را با شما به اشتراک بگذاریم و به شما نشان دهیم که چگونه تکنسین های ما در طی سه دقیقه با کمک ترفند های تعمیر اختصاصی، تشخیص چهره را عیب یابی می کنند. اجازه دهید شروع کنیم!

ایرادعملکرد تشخیص چهره (Face ID)

زمانی که تلفن در طی مراحل تنظیم Face ID، پیام “Move iPhone a Little Lower/Higher” را نمایش می دهد، منظور این است که نمی توان تنظیمات تشخیص چهره را به صورت موفقیت آمیز در گوشی اعمال نمود.

عیب یابی

حال اجازه دهید قدم به قدم مراحل عیب یابی را طی کنیم.

مرحله اول: تست Flood Illuminator

بر اساس تجربه، اجازه دهید با Flood Illuminator شروع کنیم. دو قطعه مهم در قطعات مربوط به Face ID وجود دارد که عملکرد صحیح آنها لازمه عملکرد صحیح Flood Illuminator است. این دو قطعه عبارتند از سنسور مجاورت (Proximity) و سنسور نور محیط (Ambient Light Sensor). می توانیم این سنسور ها را تست کرده تا تأیید کنیم که آیا Flood Illunmunator به شکل عادی عمل می کند یا خیر.

برای تأیید اینکه آیا سنسور مجاورت (Proximity) به درستی عمل می کند یا خیر، یک تماس تلفنی برقرار می نماییم. در حین تماس تلفنی، قسمت بالای صفحه نمایش را با دست می پوشانیم. مشاهده می کنیم که صفحه نمایش بلافاصله سیاه می شود. این به معنی آنست که سنسور مجاورت (Proximity) به شکل نرمال خود عمل می کند.

سپس، سنسور نور محیط (Ambient Light Sensor) را تست کنید. میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی را در پایین ترین درجه روشنایی قرار دهید و سپس تلفن را در زیر یک چراغ روشن نگه دارید. با روشن تر شدن صفحه نمایش، می توانیم تأیید کنیم که سنسور نور محیط (Ambient Light Sensor) نیز به صورت عادی کار می کند. عملکرد صحیح این دو سنسور به معنی آنست که مشکل تشخیص چهره توسط سنسور Flood Illuminator ایجاد نمی شود.

مرحله دوم: تست دوربین جلو

مرحله بعدی در عیب یابی تشخیص چهره (Face ID) تست دوربین جلو است. برنامه دوربین را باز نموده و آن را در حالت Portrait قرار دهید. در این حالت اگر پس زمینه تصویر محو نباشد، به معنی غیر طبیعی بودن دوربین است.

مرحله سوم: مشاهده Dot Projector

در حالت نرمال موقع استفاده از دوربین جلو در مد Portrait، باید یک نور قرمز رنگ از Dot Projector ساطع شود. عدم مشاهده این نور به معنی خراب بودن Dot Projector است. این مشکلی است که باعث می شود، تشخیص چهره (Face ID) به درستی عمل نکند. در صورت خرابی Dot Projector این مشکل قابل حل نمی باشد.

نکات:

سه قطعه به نامهای دوربین مادون قرمز (Infrared Camera)،  Flood Illuminator و Dot Projector وجود دارد که به طور وابسته به هم در عملکرد Face ID نقش مستقیم دارند. اگر به هر کدام از آنها آسیبی وارد شود، می تواند منجر به درست عمل نکردن تشخیص چهره (Face ID) شود و چنین موضوعی غیر قابل تعمیر است. در حال حاضر، درست عمل نکردن تشخیص چهره (Face ID) به یک مشکل معمول در تعمیرات موبایل تبدیل شده است. این که آیا مشکلی که با آن مواجه هستید، قابل برطرف شدن است یا خیر، واقعاً نکته بسیار مهمی برای تکنسین های تعمیرات موبایل است. ترفندهای تعمیرات اختصاصی موجود در سایت ما در مورد عیب یابی تشخیص چهره (Face ID) می تواند مرجع بسیار خوبی برای تکنسین های تعمیرات موبایل به منظور یافتن قسمت های معیوب و بهبود راندمان تعمیرات موبایل باشد.

اگر گوشی شما دچار مشکل فیس آی دی شده است، نگران نباشید! با مرکز تعمیرات ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار دهیم:

021-66750725

021-66750749

برای جزئیات بیشتر در این مورد ، لطفاً ویدیوی زیر را مشاهده نمایید.

منبع : rewatechnology

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا