تعمیرات سخت افزاری

عیب یابی آیفون X/XS/XS آبخورده

تعمیر آیفون آبخورده، برای تعمیرکاران موبایل، همیشه یکی از مشکل ترین  کارها بوده است.  تعمیر آیفون ایکس، ایکس اس و ایکس اس مکس(X / XS / XS Max) بسیار سخت تر است. شما معمولا خرابی ناشی از خیس شدن آیفون را چگونه تعمیر می کنید؟ آیا از روش های خاصی برای تعمیر استفاده می کنید؟  وبلاگ ما به شما آموزش می دهد که بتوانید آیفون آبخورده خود را تعمیر کنید.

اگر با فشردن کلید پاور اصلا پاسخی دریافت نمی کنید وگوشی با اتصال شارژر هیچ عکس العملی نشان نمی دهد، باید گوشی را باز کنید و شیلدهای محافظ فلتها را از روی آن بردارید. کانکتور باتری را به منبع تغذیه وصل کنید. جریان روی آمپرسنج به عدد 100 میلی آمپر می رسد و سپس می ایستد، که غیر طبیعی است.

مرحله 1- جدا سازی مادربرد

مادربرد را روی پری هیتر قرار دهید. وقتی که دمای آن به دمای تنظیم شده (170 درجه ) رسید، با استفاده از پنس، لایه فوقانی و زیرین را از هم جدا کنید.

مرحله2- عیب یابی

با بررسی این دو لایه در زیر لوپ (میکروسکوپ) می بینیم که لایه فوقانی مشکلی ندارد. اما در برخی قسمت ها در لایه زیرین، آسیب دیدگی و ردپایی از آب دیده می شود. ابتدا مادربرد را تمیز کنید.

مرحله 3- تجزیه و تحلیل خطا

  برد فوقانی و برد زیرین را با فیکسچر تست به هم وصل کنید و با نوک پنس گوشی را روشن کنید. جریان روی آمپرسنج به عدد 100 میلی آمپر می رسد و سپس می ایستد، که غیر طبیعی است. حال اتصال باتری را فقط به برد لایه فوقانی وصل نموده و گوشی را روشن کنید. اگر جریان روی آمپرسنج، جریان طبیعی را نشان دهد، لایه فوقانی هیچ مشکلی ندارد و احتمالا ایراد، مربوط به لایه زیرین است. بنابراین اقدام بعدی ما، بررسی برد لایه زیرین است.

مرحله 4- تأیید ایراد

تست دیود (اهم چک) برای خازن های اطراف آی سی U3400 را اجرا کنید و اگر U3400 مشکل اتصال کوتاه نداشت، مرحله بعدی را انجام دهید. تست دیود (اهم چک) را روی پایه های برد واسط میانی انجام دهید. در گوشی مورد تعمیر ما مقدار اندازه گیری شده پینS30  برابر 40 می باشد که غیر طبیعی است. از آنجا که پین S30  مستقیما به پایه L4 آی سی U3400 متصل است، پس احتمالا ایراد ازآی سی  U3400 است. بنابراین کار بعدی، بررسی U3400 است. ابتدا با استفاده از هیتر،U3400 را جدا می کنیم. موقع تعویض مشاهده می شود که U3400 و پایه های اتصال آن به شدت خرد شده اند. بنابراین، آن را با یک آی سی جدید تعویض می کنیم.

مرحله 5 – برطرف نمودن خطا

هنگام تمیز کردن پایه ها، متوجه می شویم که سه قطعه اطراف U3400 هر کدام با شدتهای مختلف در معرض آبخوردگی قرار گرفته اند. یک به یک این قطعات را جدا کرده و با قطعات نو تعویض می کنیم. بعد از آن آی سی  را روی برد نصب می نماییم و صبر می کنیم تا برد خنک شود. دوباره، از پین S30 روی برد واط میانی تست دیود (اهم چک) بگیرید. مقدار اندازه گیری شده 468 است که اکنون نرمال است.

مرحله6 – تست

اکنون، برد لایه فوقانی و برد لایه زیرین را با فیکسچر تست به هم وصل کنید. جریان روی آمپرسنج، نرمال می باشد و گوشی روشن می شود.

مرحله 7 – ریبال کردن

در این مرحله با استفاده از شابلون ریبال برد میانی آیفون X، برای آن پایه سازی می کنیم.

مرحله 8- جمع کردن مجدد مادربرد

با استفاده از پری هیتر مخصوص آیفون  X، فرآیند جمع کردن مجدد مادربرد بسیار آسان و کارآمد است. صبر کنید تا مادربرد چند دقیقه دقیقه خنک شود.

مرحله 9- مونتاژ (سرهم بندی) و تست

اکنون می توانیم گوشی را سرهم نموده و تست کنیم. کلید پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود. گوشی به طور نرمال روشن می شود. حال ایراد برطرف شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عیب یابی آیفون X آبخورده، لطفا ویدئو زیر را تماشا کنید.

منبع : rewatechnology

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا