تعمیرات سخت افزاری

رفع مشکل Restart شدن مدام آیفون X – تعمیر مادربرد

طراحی و ساختار جدید مادربرد آیفون X، هرگونه تعمیرات سخت افزاری آن را نسبت به مدلهای قبلی بسیار سخت تر کرده است. ما باید قبل از تعمیر اساسی، اتصال دو لایه برد منطقی را باز کنیم و بعد از اتمام تعمیر دوباره آن را لحیم کنیم. ما امروز می خواهیم مشکل Restart شدن مدام آیفون X  را مرحله به مرحله آموزش دهیم.

اشکال در عملکرد

کلید پاور را فشار دهید. لوگوی اپل روی صفحه نمایش ظاهر می شود و مجدداً گوشی ریست می شود. مادربرد آیفون X از دو لایه تشکیل شده است که توسط یک لایه میانی به هم لحیم شده اند. برد بالایی عمدتا مسئول بوت شدن گوشی است و لایه پایین به طور عمده مربوط به مدار RF و بیس باند است. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهیم جدا کردن دو لایه از یکدیگر و بررسی آنهاست.

جداسازی مادربرد آیفون  X

در اینجا باید از پری هیتر (Preheater)  آیفون  Xاستفاده کنیم. با استفاده از پری هیتر دو لایه برد را با دمای 190 درجه سانتیگراد به مدت یک دقیقه حرارت می دهیم. برد بالایی را با کمک آچار آی سی و پنس جدا کنید. سپس با استفاده از هویه قلع های اضافی را از روی لایه ها بردارید.

عیب یابی

لایه بالایی را به صفحه نمایش وصل کنید. سپس آن را به منبع تغذیه وصل نمایید و با استفاده از اتصال پنس به پایه های مربوط به کلید پاور بر روی سوکت، گوشی را روشن کنید. عدد فعلی روی آمپرمتر غیر طبیعی است، که نشان می دهد این خطا مربوط به آی سی USB (U6300) است. بنابراین ما باید آن را با یک آی سی جدید جایگزین کنیم و ببینیم که چگونه کار می کند. برد بالایی را به گیره وصل کنید. با استفاده از هیتر، آی سیUSB  را از برد جدا کنید. در گوشی مورد تعمیر ما ملاحظه  شد که  آی سیUSB  قبلا تعویض شده است و دو تا از پایه ها قطع شده اند.

تعمیر

بیایید تعمیر خود را شروع کنیم. با استفاده از سیم قلع کش و کمی خمیر فلاکس به وسیله هویه قلع اضافی روی پایه ها را جمع کنید. با استفاده از هیتر یک  آی سی جدید را در مکان خود قرار داده و نصب کنید. پس از اتمام کار با تینر برد را تمیز کنید.

امتحان و بررسی کنید

مجددا جریان بوت برد فوقانی را اندازه گیری می کنیم. عدد فعلی روی آمپرمتر نرمال است. الان برد بالایی می تواند به طور عادی به صفحه نمایش وصل شود و تصویر آن بالا بیاید. بنابراین ایراد برطرف شده است.

اتصال مجدد بردهای فوقانی و زیرین به همدیگر

حال باید دو لایه را با هم دوباره لحیم کنید. ابتدا برای برد لایه پایین پایه سازی  کنید. سپس آن را روی پری هیتر قرار دهید. مقداری خمیر فلاکس را روی لایه میانی بمالید و لایه بالایی را در جای خودش قرار دهید و دو لایه را به مدت 1 دقیقه با دمای 150  درجه روی پری هیتر حرارت دهید. دو لایه بایستی کاملا به هم کامل لحیم شده باشند. صبر کنید تا دو لایه مادربرد خنک شود و سپس آن را از روی پری هیتر بردارید.

دوباره امتحان و بررسی کنید

اکنون می توانیم گوشی را مونتاژ کرده و امتحان کنیم. سوکت LCD را روی مادر برد نصب کنید. باتری را وصل کرده و کلید پاور را فشار دهید. گوشی کاملا به صورت نرمال روشن می شود.

برای جزئیات بیشتر در این مورد ، لطفاً ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

منبع : rewatechnology

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا