تعمیرات سخت افزاری

رفع مشکل عمل نکردن سنسور اثر انگشت (تاچ آیدی) آیفون 7 پلاس – تعمیر فلت خراب کلید Home

برای آیفونهای 7/7Plus/8/8P هشتاد درصد موارد از کار افتادن تاچ آیدی یا سنسور اثر انگشت، به دلیل قطع شدن فلت کلید Home ایجاد می شود و می توان با سیم کشی روی فلت کلید Home، این مشکل را برطرف نمود. با توجه به اینکه در لایه زیرین، اتصالات زیادی وجود دارد، تعمیر فلت کلید Home کار مشکلی است. در اینجا ما به شما آموزش می دهیم که بتوانید تاچ آیدی آیفون 7 پلاس را تعمیر کنید.

نکته: فلت کلید Home شکننده است و به همین دلیل باید به شکلی ماهرانه عمل کرد. بنابراین افرادی که در این زمینه مهارت تعمیر ندارند، نمی توانند مشکل تاچ آیدی گوشی را برطرف نمایند.

خرابی سنسور اثر انگشت کلید پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود. هشدار “امکان فعال سازی تاچ آیدی در این آیفون وجود ندارد.” بر روی صفحه، نمایش داده می شود. اگر در این حالت کلید Home را فشار دهید، 3D کلید Home نیز عمل نمی کند.

به منوی Settings > Touch ID & Passcode  بروید. مشاهده می کنید که گزینه ” Add a Fingerprint ” غیرفعال و به رنگ خاکستری است. بنابراین، مدار کلید Home یا فلت کلید Home خراب شده است.

تشخیص عیب:

گوشی را باز کنید و شیلد صفحه نمایش را از روی آن بردارید. تست دیود (اهم چک) را بر روی کانکتور کلید Home اجرا کنید. اگر مقدار اندازه گیری شده طبیعی باشد، یعنی مدار کلید Home نیز به صورت نرمال عمل می کند و مشکل کلید Home ارتباطی به مادربرد ندارد.

در مرحله بعد باید فلت کلید Home، بررسی شود. فلت کلید Home را جدا کنید. مشاهده می شود که فلت کلید Home  نزدیک سوکت صدمه دیده است.

عیب یابی

معمولا موقع تعویض تاچ و ال سی دی و جابجایی کلید Home این اتفاق می افتد و فلت خراب دچار پارگی یا قطعی می شود و در نتیجه سنسور اثر انگشت گوشی از کار می افتد. در آیفون های 7/7P/8/8P هشتاد درصد مشکلات تاچ آیدی ناشی از قطعی در فلت کلید Home است. می توان فلت خراب شده را با استفاده از سیم جامپر زد و تعمیر نمود.

فلت کلید Home دو لایه اتصالات دارد. لایه زیری دارای اتصالات بیشتری نسبت به لایه بالایی است. موقع تعمیر فلت آسیب دیده، باید بتوانیم اتصالات دو لایه را به ترتیب سیم کشی کنیم. این کار دقت زیادی لازم دارد تا به کل فلت آسیب جدی وارد نشود.

در اینجا یک راه حل بی خطر و مطمئن را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید از این به بعد فلتهای آسیب دیده را ترمیم کنید. ما با استفاده از یک سوکت مخصوص این کار ابتدا اتصالات لایه زیر را با لحیم کاری ترمیم می کنیم و سپس اتصالات لایه بالایی را با سیم کشی وصل می نماییم.

در اینجا برای تکمیل کار به یک تیغ مخصوص جراحی نیاز داریم.

تعمیر فلت خراب کلید Home

مرحله اول

فلت کلید Home را با چسب دو طرفه ثابت کنید. فلت خراب را از نزدیک سوکت ببرید. سپس روکش عایق روی فلت را با استفاده از تیغ بردارید.

مرحله دوم

فلت را با استفاده از هیتر به مدت ۵ ثانیه حرارت می دهیم. با استفاده از تیغ جراحی لایه بالایی فلت را از نزدیکیهای محل قطع شدن فلت بر می داریم. اکنون هم اتصالات لایه بالایی قابل مشاهده است و هم اتصالات لایه پایینی که کمی جلوتر از آن قرار دارند.

مرحله سوم:

بخش های غیر ضروری از فلت کلید Home را ببرید. مقداری خمیر قلع و خمیر فلاکس را به اتصالات لایه زیرین بزنید. سوکت فلت کلید Home جدید را در جای خود قرار دهید طوری که اتصالات دو طرف در راستای هم قرار بگیرند و سپس با سیم قلع دو طرف را با دقت به هم لحیم کنید. پس از اتمام کار، با تینر محل لحیم کاری روی فلت را تمیز کنید.

مرحله چهارم:

اکنون باید قسمت لحیم شده را محکم کنید. مقداری از چسب UVرا در ناحیه ی لحیم شده بزنید. سپس فلت را در زیر لامپ خشک کن UV به مدت 5 دقیقه بگذارید تا خشک شود.

مرحله پنجم:

سپس لایه فوقانی سیم ها را با استفاده از سیم های جامپر به هم متصل کنید. ابتدا مقداری خمیر قلع و خمیر فلاکس بزنید. در اینجا از سیم لاکی 0.02 میلی متر، استفاده می کنیم. این سیم را به صورت یک به یک، در جای خود به لایه فوقانی لحیم کنید. پس از اتمام، مقداری چسب UV بزنید. سپس فلت را در زیر لامپ خشک کن UV به مدت 5 دقیقه بگذارید تا خشک شود.

مرحله تست

اکنون می توان گوشی را سرهم نموده و تست کرد. فلت کلید Home نصب شده را وصل کنید. ال سی دی و باتری را وصل کنید و کلید پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود.

به منوی Settings > Touch ID & Passcode بروید. گزینه “Add a Fingerprint” به حالت عادی برگشته است. سنسور اثر انگشت را بر روی گوشی تنظیم کنید. با تنظیم موفقیت آمیز سنسور اثر انگشت بر روی گوشی، تاچ آیدی نیز به صورت نرمال عمل می کند. کلید Home نیز به حالت عادی بر می گردد.

برای جزئیات بیشتر در مورد تعمیر فلت کلید Home آیفونهای 7/7Plus/8/8Plus ویدئو زیر را مشاهده کنید.

منبع : rewatechnology

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا