تعمیرات سخت افزاری

رفع مشکل صفحه سیاه شدن آیفون 8 پلاس | حل مشکل تصویر آیفون 8Plus با تعمیر مادربرد

شما ممکن است موقع تعمیر آیفون با قطعی در مسیر های مادر برد یا کنده شدن پایه ها مواجه شوید. در اینجا ما به شما رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون 8 پلاس را با استفاده از سیم جامپر، آموزش می دهیم.

مرحله 1: تست عملکرد

صفحه نمایش را به مادر برد وصل کنید و با منبع تغذیه گوشی را روشن کنید.

جریان استارت اندازه گیری شده نا پایدار است، بدین صورت که مدام افت کرده و گوشی ریبوت می شود. به علاوه اینکه صفحه نمایش گوشی تصویر ندارد.

مرحله 2 : تشخیص

مادربرد را زیر میکروسکوپ قرار دهید و مقدار تست دیودی کانکتور صفحه نمایش را اندازه بگیرید. مقدار تست دیودی پایه 18 کانکتور صفحه نمایش، به صورت مدار باز اندازه گیری می شود. همچنین مقدار دیودی پایه 23 خیلی کم و غیر طبیعی است.

مرحله 3 : عیب یابی

با استفاده از شماتیک می توان گفت مقدار OL در تست دیود به خاطر افتادن سلف است. مقدار دیودی دو سر سلف روی مادربرد نرمال است. بنابراین می توان به جای سلف سیم کشید.

مرحله 4: تعمیر

مقداری خمیر فلاکس بزنید و قلع را با نوک هویه روی پایه های دو سر سلف ذوب کنید، سپس با استفاده از سیم جامپر پایه های دو سر سلف را به هم وصل کنید، مقدار تست دیودی پایه 23 که دوباره اندازه گیری شده، نرمال است، مقداری چسب UV بزنید وآن را زیر لامپ UV بگذارید تا خشک شود.

مقدار تست دیودی پایه 23 کانکتور صفحه نمایش هنوز هم بسیار کم است، زمانی که خازن C5604 را جدا  می کنیم، مقدار تست دیودی اندازه گیری شده، نرمال می شود، بنابراین، معیوب بودن خازن C5604 باعث شده بود که مقدار تست دیودی کم شود. می توان یک خازن سالم را جایگزین آن نمود.

مرحله 5 : سرهم نمودن گوشی و تست مجدد

مادربرد را به صفحه نمایش وصل کنید، گوشی را به منبع تغذیه DC بزنید و روشن کنید. آیفون بطور معمول روشن می شود، صفحه نمایش گوشی به درستی کار می کند و مشکل آن برطرف شده است.

برای رفع ایراد سیاه شدن صفحه نمایش آیفون 8 پلاس لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا