تعمیرات سخت افزاری

رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون X | حل مشکل تصویر آیفون ایکس

زمانی که صفحه نمایش آیفون سیاه است، مواردی را که باید مشخص و تایید کنیم این است که آیا گوشی مشکل بک لایت، خرابی صفحه نمایش دارد یا اینکه اصلا روشن نمی شود. در اینجا، نحوه ی عیب یابی و تعمیر سیاه شدن صفحه نمایش گوشی آیفون X با تعمیر مادربرد، را به شما آموزش می دهیم.

مرحله 1 : تست عملکرد

صفحه نمایش آیفون X هیچ عملکردی ندارد و سیاه است. ابتدا صفحه نمایش جدید را روی آیفون مونتاژ کنید و آن را به منبع تغذیه DC وصل نموده و تست کنید.

صفحه نمایش آیفون سیاه است، زمانی که مقدار جریان استارت اندازه گیری شده نرمال است، گوشی را به کامپیوتر متصل کنید تا در کامپیوتر شناسایی شود، در این صورت آیفون روشن می شود. بنابراین، می توانیم بگوییم مشکل تصویر از مادربرد است که باعث عدم تصویر در صفحه نمایش آیفون X شده است.

مرحله2: تشخیص

با بیرون آوردن و عیب یابی مادربرد، پایه 33 کانکتور صفحه نمایش J5700  به صورت مدار باز اندازه گیری می شود. چون پایه 33 کانکتور صفحه نمایش از طریق FL5730 به CPU وصل می شود، باید FL5730 را چک کنیم.

مرحله 3 : عیب یابی

برچسب اسفنجی دور کانکتور صفحه نمایش را بکنید. چسب مشکی روی قطعه را با نوک هویه از بین ببرید. سلف FL3903 از برد جدا شده است، این سلف (FL5730) دچار لحیم سری شده است.

مرحله 4: تعمیر

سلف FL5730 به عنوان یک فیلتر برای جدا کردن سیگنال ها با فرکانس های مختلف کار می کند، در حالت ایده آل بهتر است که سلف را تعویض کنید یا می توان به جای آن با سیم مسی دو پایه روی برد را به هم متصل کرد. مقدار تست دیودی پایه 33 کانکتور صفحه نمایش را مجددا اندازه گیری کنید، مقادیر نرمال است.

مرحله 5 : سرهم نمودن و تست

گوشی را سرهم نموده و تست کنید، صفحه نمایش به درستی کار می کند و مشکل آن برطرف شده است.

برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون X لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا