تعمیرات سخت افزاری

رفع مشکل درست عمل نکردن حالت پرتره آیفون XS Max

بسیاری از کاربران آیفون XS Max از اینکه حالت پرتره گوشی های شان کار نمی کند، شکایت دارند و پرسیدن این سوال که «چرا حالت پرتره آیفون XS Max من کار نمی کند» و «نحوه تعمیر آیفون XS Max در زمانی که حالت پرتره آن کار نمی کند، چگونه است» چیز عجیبی نیست. و این نوع از سوالات، بارها در گوگل سرچ شده است. اگر شما هم یکی از آنها هستید، مقاله حاضر در حل این مشکل به شما کمک خواهد کرد. در اینجا قصد داریم به شما بگوییم زمانی که حالت پرتره روی آیفون XS Max شما عمل نمی کند چگونه آن را تعمیر کنید.

معمولا، به دلیل مشکلات نرم افزاری یا مشکلات سخت افزاری، حالت پرتره در آیفون XS Max ، به درستی عمل نمی کند. در اینجا راه حل هایی برای مشکلات نرم افزاری ارائه می دهیم.

نکته: از حالت پرتره در مکان های تاریک یا کم نور استفاده نکنید. زیرا تصاویر پرتره در نور کم، اصلا کیفیت خوبی نخواهند داشت. و اطمینان حاصل کنید که فاصله بین گوشی و سوژه مناسب باشد (نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک). حداقل فاصله بین گوشی و سوژه، 50 سانتی متر باشد.

1. آیفون XS Max یا برنامه دوربین خود را مجددا ری استارت کنید.

2.  iOS را به روز رسانی کنید: به منوی Set->General->Software Update بروید.

3. تمام تنظیمات را ری ست کنید: به منوی Set->General->Reset-> Reset All Settings بروید.

4. تنظمیات آیفون XS Max را به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) برگردانید: به منوی Settings->General->Reset-> Erase All Contents and Settings بروید.

قبل از اینکه تنظیمات آیفون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید، از گوشی آیفون خود بک آپ بگیرید، چرا که این کار تمام داده ها و اطلاعات گوشی شما را پاک خواهد کرد.

اگر مشکل برطرف نشد، احتمال دارد که مادربرد و یا دوربین خراب شده باشند. در این مورد، باید قطعه معیوب را با یک قطعه سالم جایگزین کنید. اکنون می توانید راه حل زیر را دنبال کنید.

اولین کاری که باید انجام می دهیم بررسی این است که آیا حالت پرتره در وضعیت نرمال قرار دارد یا خیر. برنامه دوربین را باز کرده و به حالت پرتره بروید. به وضوح می بینیم که پس زمینه محو نیست. این نشان می دهد که لنز wide به درستی کار می کند، در حالی که لنز Tele درست کار نمی کند.

گوشی را باز کنید و مادربرد را جدا کنید. از کانکتور دوربین تله  J4000، تست دیود (اهم چک) بگیرید. در گوشی مورد تعمیر ما مقدار اندازه گیری شده پین 25، OL می باشد که غیر طبیعی است. این همچنین نشان می دهد که مدار مربوط به پین 25، مدار باز شده است. این مدار شامل یک مقاومت صفر اهم R4006 ، چندین خازن و آی سی تغذیه دوربین (U3700) است. از آنجا که خازن ها هیچ ارتباطی با شرایط اتصال باز ندارند، بنابراین اولین کاری که انجام می دهیم، بررسی مقاومت R4006 صفر اهم، است. تست دیود را بر روی مقاومت R4006 اجرا می کنیم. با توجه به مقدار قرائت شده، مقاومت R4006، اتصال باز نشده است. بنابراین می توانیم تأیید کنیم که ایراد موجود احتمالا مربوط به آی سی تغذیه دوربین U3700 است.

سعی کنید  آی سی تغذیه دوربین را با یک آی سی جدید تعویض کنید. ابتدا باید لایه فوقانی و زیرین را جدا کنید و سپس U3700 را جدا کنید. سپس برد را تمیز کنید و آی سی تغذیه جدید دوربین را نصب کنید. سپس هر دو لایه را به هم لحیم کنید. مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

مادربرد را روی پری هیتر قرار دهید. این دستگاه می تواند دو لایه مادربرد آیفون XS Max را به سرعت جدا کند و دوباره به هم لحیم کند. به محض اینکه لحیم روی لایه برد میانی ذوب شد، لایه بالایی را با پنس بردارید و با استفاده از هیتر، U3700  را از برد جدا کنید.

ابتدا قلع زیر آی سی را با نوک هویه جمع کنید. سپس با سیم قلع کش آغشته به فلاکس کاملا پایه ها را تمیز کنید. با استفاده از تینر برد را تمیز کنید.  آی سی تغذیه دوربین جدید را در موقعیت درست قرار دهید و با هیتر آن را در جای خود نصب کنید.

کار بعدی که باید انجام دهیم این است که دو لایه را به هم بچسبانیم. ابتدا برد لایه میانی را با سیم قلع کش پاک کنید و پایه ها را ریبال کنید. لایه فوقانی و لایه زیرین را در جای خود قرار دهید. برای چسباندن دو لایه مادربرد از پری هیتر مخصوص مادربرد آیفونXS Max به نام Rework Station استفاده کنید.

زمانی که مادربرد به درستی لحیم شد، می توانیم گوشی را سرهم نموده و تست کنیم.

نکته: تنها بعد از تایید کامل رفع خطا، گوشی را به طور کامل و دقیق جمع کنید.

مادربرد و صفحه نمایش را سرهم بندی کنید. باتری را وصل کنید و دکمه پاور گوشی را فشار دهید. آیفون XS Max  به صورت نرمال روشن می شود. برنامه دوربین را باز کنید و به حالت پرتره بروید. می بینیم که سوژه فوکوس و پس زمینه محو شده است. اکنون مشکل کار با دوربین در حالت پرتره روی آیفون XS Max با موفقیت حل شده است.

منبع : rewatechnology

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا