تعمیرات سخت افزاری

رفع لرزش دوربین عقب آیفون 7

وقتی در حال عکس گرفتن با دوربین آیفون 7 هستم، و دوربین رو صاف می گیرم، تصویر لرزش دارد، اگر یه کم به یک سمت مایلش کنم، تصویر ثابت می شود.

این مشکل در آیفون 7 توسط کاربران زیادی گزارش شده است که درخواست کمک کرده اند. همچنین، بسیاری از کاربران  انجمنهای پرسش و پاسخ، سوالاتی مانند دوربین عقب آیفون، زوم نکردن دوربین آیفون، لرزش دوربین آیفون و غیره، پرسیده اند. اکنون در این مقاله، روش تعمیر لرزش دوربین آیفون 7 را به شما آموزش می دهیم.

بسیاری از کاربران آیفون 7 بابت مشکل لرزش دوربین عقب هنگام عکس برداری شکایت کرده اند. در حالیکه، دوربین جلو به طور معمول کار می کند. بعد از به روزر سانی جدیدترین نسخهiOS ، نیز تغییری حاصل نمی شود. برخی افراد برای این مشکل راه حل پیدا کرده اند. مثلا وجود یک آهنربا می تواند جلوی لرزش دوربین عقب آیفون 7 را بگیرد. آنها آهنربا را به حلقه نگهدارنده دوربین وصل کردند. و لرزش دوربین عقب متوقف می شود. اما وقتی آهنربا برداشته شود، بلافاصله لرزش دوربین عقب شروع می شود. در داخل دوربین عقب، یک سیم پیچ برای فوکوس کردن وجود دارد. آهن ربا با ایجاد میدان مغناطیسی می تواند مانع لرزش سیم پیچ شود.

چرا دوربین عقب آیفون 7 لرزش دارد و چگونه رفع می شود؟

دو دلیل برای مشکل لرزش دوربین عقب آیفون وجود دارد.

  1. دوربین عقب شکسته است و نیاز به تغییر دوربین عقب می باشد.
  2. مدار دوربین عقب از کار افتاده است.

در این مقاله می خواهیم روش تعمیر و رفع مشکل لرزش دوربین عقب آیفون 7 که مدار دوربین عقب آن از کار افتاده است را بررسی کنیم.

مرحله 1- تایید از کار افتادگی مدار دوربین عقب

ابتدا گوشی را باز کنید و صفحه نمایش را جدا کنید. سپس مادربرد را بیرون بیاورید. اولین کاری که انجام می دهیم این است که کانکتور J4501 دوربین عقب را بررسی کنیم. از این کانکتور (J4501) تست دیود بگیرید. در گوشی مورد تعمیر ما مقدار اندازه گیری شده پین 16 برابر با صفر است که غیر طبیعی می باشد. مقدار طبیعی باید 600 باشد، به این ترتیب، مدار مربوط به پین 16 اتصال به زمین شده است.

مرحله 2- تشخیص قطعه معیوب

از آنجایی که روی این مدار، چند خازن فیلتر وجود دارد، می توانیم با استفاده از روش تشخیص رزین، قطعه های معیوب را تشخیص دهیم. برچسب روی شیلدها را بکنید و ظاهر مادر برد را بررسی کنید. ولتاژ منبع تغذیه DC را روی 2.8 ولت تنظیم کنید. پروبهای مولتی متر را به منبع تغذیه DC وصل کنید.

پروب سیاه را به GND و پروب قرمز را به پین دوم FL2502 وصل کنید. بررسی کنید ببینید که آیا مسیر بین پین دوم از FL2502 و کانکتور J4501 اتصال کوتاه شده است یا خیر. رزین روی خازن C2519 بلافاصله ذوب می شود. نتیجه می گیریم که خازن C2519آسیب دیده است.

مرحله 3- رفع خطا

از آنجا که خازن C2519 یک خازن فیلتر است، می توانیم به راحتی آن را از برد جدا کنیم. مادربرد را به گیره وصل کنید. با استفاده از هیتر، خازن C2519 را بردارید. سپس با تینر برد را تمیز کنید. از پایه های اتصال خازن C2519  تست دیود بگیرید. مقدار اندازه گیری شده 645 است که طبیعی است.

مرحله 4 سر هم بندی و تست گوشی

مادربرد و مونتاژ صفحه نمایش را نصب کنید. باتری را وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید. گوشی طبق معمول روشن می شود. از صفحه اصلی روی برنامه دوربین ضربه بزنید. لرزش دوربین عقب متوقف می شود. حالت دوربین را به دوربین جلو تغییر دهید، دوربین جلو نیز مطابق معمول کار می کند. دوباره به دوربین عقب بروید و عکس بگیرید. عکس گرفته شده را بررسی کنید. همه چیز درست و خطا رفع شده است.

برای مراحل دقیق رفع لرزش دوربین عقب آیفون 7، ویدیو زیر را چک کنید.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا