تعمیرات سخت افزاری

حل مشکل کار نکردن تاچ آیفون XS MAX

یکی از آسیب پذیرترین بخشهای گوشی، تاچ و ال سی دی آن است. مشکل کار نکردن تاچ می تواند به دلیل خرابی خود پنل تاچ و ال سی دی باشد و یا مادربرد ایراد داشته باشد. در اینجا می خواهیم مشکل تاچ آیفون  XS MAX که مربوط به مادربرد است را بررسی کنیم.

مرحله اول : تست عملکرد تاچ

گوشی را روشن می کنیم. ملاحظه می کنیم که تاچ کلا کار نمی کند.

مرحله دوم: تشخیص عیب

گوشی را خاموش کنید و مادربرد را جدا کرده و زیر لوپ (میکروسکوپ) قرار دهید. با استفاده از مولتی تر در حالت دیود، مقادیر اهم چک سوکت J5800 را اندازه بگیرید. روی پایه 18 سوکت مقدار اندازه گیری شده OL یا مدارباز است. سلف FL5802 که به این پایه وصل است نیز وضع مشابهی دارد و دو سر آن OL است.

سیگنال روی این پایه مربوط به راه اندازی (INT:Initial) از تاچ به CPU است. بنابراین ایراد می تواند مربوط به لحیم سردی پایه CPU یا قطعی اتصال روی برد باشد. برای پیدا کردن ایراد باید در لایه زیری مادربرد اتصال مربوط به سیگنال  INT و در برد لایه بالا سیگنال CPU را بررسی کنیم.

مرحله سوم: تعمیر

لایه های مادربرد را با پری هیتر جدا کنید. در لایه زیرین مادربرد سیگنال INT نرمال است. می توان حدس زد که ایراد مربوط به برد سوکت تاچ است.

اهم پایه های مربوط به CPU در برد بالایی نیز نرمال است و بنابراین مشکل تاچ مربوط به لحیم سردی پایه های CPU نیز نیست.

بنابراین می توانیم بگوییم مشکل تاچ مربوط به لحیم سردی در لایه های مادربرد است.

لایه پایینی مادربرد را روی پری هیتر قرار دهید. کمی خمیر فلاکس به دور برد اضافه کنید و مادربرد را گرم کنید. این کار باعث می شود لحیم سردی برطرف شود.

مرحله چهارم: سرهم کردن مادربرد و تست

با کمک پری هیتر لایه های مادربرد را به هم بچسبانید و گوشی را مونتاژ کنید. ملاحظه می شود که تاچ درست کار می کند.

برای جزئیات بیشتر ویدئوی زیر را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا