تعمیرات سخت افزاری

حل مشکل عمل نکردن اثر انگشت ( تاچ آیدی) آیفون 7 پلاس | تعمیر فلت کلید هوم iPhone 7 Plus

در گوشی های آیفون سری 7p و 8P، 80 درصد از کارافتادن تاچ آیدی یا اسکنر انگشت، به دلیل خراب شدن کابل دکمه هوم ایجاد می شود و می توان با جامپر نمودن سیم ها روی دو لایه سیم روی کابل دکمه هوم گوشی، این مشکل را برطرف نمود. زمانی که در لایه زیرین، سیم های زیادی باشد، تعمیرکابل دکمه هوم بسیار مشکل است. در اینجا ما به شما آموزش می دهیم که بتوانید تاچ آیدی آیفون7 پلاس را تعمیر کنید. با تعمیر نمودن سوکت کابل دکمه هوم آیفون 7-8P ، می توانیم مشکل تاچ آیدی را به روشی مطمئن و موثر برطرف کنیم.

نکته: کابل دکمه هوم شکننده است و به همین دلیل باید به شکلی ماهرانه عمل کرد. بنابراین افرادی که در این زمینه مهارت تعمیر ندارند، نمی توانند مشکل تاچ آیدی گوشی را برطرف نمایند.

خرابی اسکنر انگشت

دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود. گوشی معمولا روشن می شود. ولی هشدار “امکان فعال سازی تاچ آیدی در این آیفون وجود ندارد.” بر روی صفحه، نمایش داده می شود. اگر در این حالت دکمه هوم را فشار دهید، دکمه هوم نیز عمل نمی کند.

به منوی تنظیمات> تاچ آیدی و رمز عبور بروید. مشاهده می کنید که گزینه “اضافه کردن اثر انگشت” غیرفعال و به رنگ خاکستری است. بنابراین، مدار دکمه هوم یا کابل دکمه هوم خراب شده است.

تشخیص عیب:

گوشی را باز کنید و محافظ صفحه نمایش را از روی آن بردارید. تست دیود را بر روی کانکتور (اتصال) دکمه هوم اجرا کنید. اگر مقدار اندازه گیری شده طبیعی باشد، یعنی مدار دکمه هوم نیز به صورت نرمال عمل می کند. و مشکل دکمه هوم هیچ ارتباطی با مادربرد ندارد.

در مرحله بعد باید کابل دکمه هوم، بررسی شود. کابل دکمه هوم را جدا کنید. مشاهده می شود که سوکت کابل دکمه هوم، صدمه دیده است.

عیب یابی

اگر تکنسین تعمیرات، محکم کابل دکمه هوم را وصل یا جدا کند، کابل خراب شده، و در نتیجه اسکنر انگشت گوشی نیز از کار می افتد.  در آیفون های سری 7/7P/8/8P، 80 درصد مشکلات تاچ آیدی ناشی از خراب شدن کابل دکمه هوم است. می توان کابل خراب شده را با استفاده از سیم های جامپر، تعمیر نمود.

دقت داشته باشید که کابل دکمه هوم به راحتی صدمه می بیند. در اینجا ما نیز برای تکمیل کار به یک تیغ مخصوص جراحی نیاز داریم.

تعمیر کابل خراب دکمه هوم

مرحله اول

کابل دکمه هوم را با نوار چسب دو طرفه عایق کنید. سوکت کابل خراب را ببرید. سپس برش روکش عایق روی کابل را باز کنید.

مرحله دوم

کابل را با استفاده از هیتر به مدت ۵ ثانیه حرارت می دهیم. با استفاده از تیغ جراحی، روکش عایق را جدا کرده و سپس سیم را بر روی لایه فوقانی قرار می دهیم. سپس با استفاده از سیم قلع کش، برد را تمیز کنید.

مرحله سوم:

بخش های غیر ضروری از سوکت کابل دکمه هوم که تعمیر شده است را برش بزنید. مقداری خمیر قلع و خمیر فلاکس را به لایه زیرین بزنید. سوکت کابل دکمه هوم که تعمیر شده است را در جای خود قرار دهید. سپس با استفاده از هویه، سوکت را به دقت لحیم کنید. پس از اتمام کار، با سیم قلع کش، برد را تمیز کنید.

مرحله چهارم:

اکنون باید قسمت لحیم شده را محکم کنید. مقداری از چسب UVرا در ناحیه ی لحیم شده بزنید. سپس کابل را در زیر لامپ خشک کن UV به مدت 5 دقیقه، حرارت دهید.

مرحله پنجم:

سپس لایه فوقانی سیم ها را با استفاده از سیم های جامپر به هم متصل کنید. ابتدا مقداری خمیر قلع و خمیر فلاکس بزنید. در اینجا از سیم لحیم لعاب دار روکش شده با قلع 0.02 میلی متر، استفاده می شود. این سیم را به صورت یک به یک، در جای خود به لایه فوقانی لحیم کنید. پس از اتمام، مقداری چسب UV بزنید. سپس کابل را در زیر لامپ خشک کن UV به مدت 5 دقیقه، حرارت دهید.

مرحله تست

اکنون می توان گوشی را سر هم بندی نموده و تست کرد. کابل دکمه هوم نصب شده را وصل کنید. تنظیمات صفحه نمایش را انجام داده و باتری را وصل کنید. دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود. گوشی معمولا روشن می شود.  

به منوی تنظیمات> اسکنر انگشت و رمز عبور بروید. گزینه “اضافه کردن اثر انگشت” به حالت عادی برگشته است. اسکنر انگشت را بر روی گوشی تنظیم کنید. با تنظیم موفقیت آمیز اسکنر انگشت بر روی گوشی، تاچ آیدی نیز به صورت نرمال عمل می کند. دکمه هوم نیز به حالت عادی بر می گردد.

نکته: گوشی را بعد از تأیید رفع خطا، سرهم بندی و جمع کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد رفع مشکل عمل نکردن تاچ آیدی آیفون 7 پلاس و تعمیر کابل خراب دکمه هوم، لطفا ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا