تعمیرات سخت افزاری

حل مشکل بک لایت آیفون 6 اس پلاس | حل مشکل ال سی دی نیمه تاریک iPhone 6S Plus

مشکل صفحه نمایش نیمه تاریک و بک لایت در آیفون 6 پلاس، 6 اس پلاس، 7 پلاس و 8 پلاس رایج است، زیرا در مدارهای بک لایت این مدل های گوشی، دو مجموعه مدار بوست (افزاینده) به کار رفته است. این مجموعه مدار شامل مدار بوست کنترلی نیمه تاریک بک لایت چپ و مدار بوست کنترلی نیمه تاریک بک لایت راست است. اگر یک مدار از این مجموعه خراب شود ولی مدار دیگر کار کند، نیمی از صفحه نمایش تاریک می شود. در اینجا به شما نحوه عیب یابی نیمه تاریک شدن بک لایت آیفون6 اس پلاس و رفع آن را آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

مادر برد را به صفحه نمایش وصل کنید و کابل آن را به برق بزنید. گوشی را روشن کنید، می بینیم که نیمی از صفحه نمایش تاریک می شود و نیمه دیگر صفحه به طور معمول روشن است. برای عیب یابی بیشتر، مادربرد را بیرون بیاورید.

مرحله 2 تشخیص

با استفاده مولتی متر، مقدار دیودی کانکتور صفحه نمایش را اندازه گیری کنید، مقدار دیودی پایه 6 کانکتور صفحه نمایش، به صورت مدار باز اندازه گیری می شود. با تحلیل مدار، متوجه می شویم که معیوب بودن سلف FL4211، معیوب بودن آی سی بک لایت و آسیب به مدار مادربرد، از دلایلی است که باعث مدار باز شدن مقدار دیودی پایه 6 کانکتور صفحه نمایش می شود. 

مرحله 3 عیب یابی

مقدار تست دیودی روی سلف FL4211 نرمال است، مقدار دیودی FL4211، روی کانکتور صفحه نمایش به صورت مدار باز اندازه گیری می شود. چون مسیر اتصال بین FL4211، روی پایه 6 کانکتور صفحه نمایش نرمال است، بنابراین، معیوب بودن FL4211 باعث نیمه تاریک شدن صفحه نمایش، می شود.

مرحله 4 تعمیر

با استفاده از هیتر و پنس سلف معیوب را بردارید و یک سلف سالم نصب کنید. حواستان باشد که مادربرد را با تینر تمیز کنید، سپس اجازه دهید که مادر برد به مدت 5 دقیقه خنک شود.

مرحله 5 بررسی نهایی

مادربرد را به یک صفحه نمایش سالم وصل کنید و کابل آن را به برق بزنید. گوشی را روشن نمائید، می بینیم که مشکل تاریک بودن صفحه نمایش برطرف شده و تعمیر گوشی به اتمام رسیده است.

برای رفع مشکل صفحه نمایش نیمه تاریک / مشکل بک لایت آیفون6 اس پلاس، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا