عمومی

حل مشکل نرم افزار نقشه خوانی یکتاتل در ویندوز 10

برخی از دوستان که از نرم افزار و سایت یکتاتل استفاده می کنند و اقدام به نصب نرم افزار روی ویندوز 10 می نمایند، با پیغام های خطا مانند شکل زیر مواجه می شوند. در اینجا قصد داریم راه حل برطرف کردن این مشکل را به شما آموزش دهیم.

مشکل در اجرای نرم افزار نقشه خوانی یکتاتل

این مشکل از آنجا ناشی می شود که در ویندوز 10، ویندوز دیفندر (Windows Defender) ، برخی از فایلهای نرم افزار را به عنوان ویروس شناسایی کرده و اتومات آنها را حذف می کند. اگر علاوه بر آن شما آنتی ویروس هم نصب کرده باشید، ممکن است این کار توسط آنتی ویروس هم انجام شود. بنابراین راه حلی که ارائه می کنیم آنست که مسیر نصب نرم افزار یکتاتل را در اکسکلود (Exclude) آنتی ویروس و یا ویندوز دیفندر اضافه کنیم تا دیگر با فایلهای نصبی نرم افزار کاری نداشته باشد. برای این کار در ویندوز 10 مطابق با مراحل زیر اقدام کنید:

ابتدا باید Windows Security را راه‌اندازی کرد تا بتوان برخی تنظیمات را تغییر داد. برای اینکار، پس از بازکردن منو استارت، «Windows Defender Security Center» را تایپ کنید. حالا اپلیکیشن Windows Security را باز کنید.

در Windows Security، به قسمت «Virus & Threat Protection» بروید و روی «Virus & threat protection settings» کلیک کنید.

در پایین صفحه «Virus & Threat Protection Settings» روی «Add or Remove Exclusions» کلیک کنید.

حال فلدر محل نصب نرم افزار یکتاتل را در صفحه Exclusions اضافه کنید. برای افزودن روی «Add an Exclusion» کلیک کنید. یک منو برای شما نشان داده می‌شود که می‌توانید فلدر YektaTel Viewer را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید Windows Security را ببندید و تنظیمات اعمال شده ذخیره خواهد شد. سپس یک بار دیگر نرم افزار یکتاتل را نصب نمایید. این دفعه ویندوز دیفندر فایل‌های شما را اسکن نمی‌کند و فایلی حذف نمی شود و در نتیجه نرم افزار یکتاتل اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا