تعمیرات سخت افزاری

تعویض گلس شکسته آیفون 7 پلاس

با آیفون 7 و یا 7 پلاس خود که گلس آن شکسته است چه کار باید کرد؟ در این آموزش، آخرین تکنیک ها و ترفند های تعویض ال سی دی شکسته را در اختیار شما قرار می دهیم. نمونه ای که ما در اینجا بررسی می کنیم، آیفون 7 پلاس با گلس شکسته است.

فرایند تعویض گلس شامل حضور و معرفی برخی دستگاه های تعویض گلس با عملکردی عالی و مزیت راحتی در استفاده و همچنین ابزارها و مواد تعمیر است. این مراحل را گام به گام پیش می رویم و از کار تعمیر لذت خواهیم برد.

تست صفحه نمایش شکسته شده

در مرحله اول باید ابتدا آیفون 7 پلاس که ال سی دی و یا لنز شیشه ای آن شکسته است را بررسی کنید و ببینید صفحه تاچ و یا صفحه نمایش ال سی دی آن کار می کند یا خیر. ال سی دی را روی صفحه مادربورد نصب کنید، سپس بررسی کنید آیا عملکرد صفحه نمایش، تاچ، تاچ سه بعدی و غیره درست است.

جدا کردن قاب دور

صفحه نمایش ال سی دی را از گوشی بیرون بکشید، با استفاده از هیتر ، چهار گوشه جلویی قاب را حرارت داده و قاب را جدا کنید. با نوار چسب ضد حرارتی کل لنزهای گلس را چسب بزنید تا از بروز مشکلات بعدی در حین کار جلوگیری شود. ال سی دی را روی دستگاه جداساز گلس (در دمای 80 تا 90 درجه سانتیگراد) قرار دهید و حدود 15 ثانیه حرارت دهید. دکمه استارت را فشار دهید و قاب دور گلس را بردارید. پس از آن، چسب های اطراف قاب دور گلس را با نوک چاقو تمیز کرده و بردارید.

جدا کردن گلس

سیم برش طلایی را در قسمت پایین صفحه LCD قرار دهید، آن را به سمت چپ و راست بکشید تا گلس جدا شود.

حذف و برداشتن لایهPOL

دستگاه جدا ساز چسب ال سی دی  را روشن کنید و ال سی دی را به مدت 5 دقیقه حرارت دهید (در دمای 170 تا 180 درجه سانتیگراد)، سپس لایه POL را بردارید.

برداشتن چسب

با استفاده از برس، کمی تمیز کننده LCD بر روی LCD بریزید و بقایای چسب را پاک کنید. با استفاده از  N-      hexaneکل چسب را از بین ببرید.

لمینت کردن لایهPOL

ال سی دی را روی دستگاه لمینت لایه POL/OCA قرار دهید و یک قطعه لایه POL جدید روی آن قرار دهید. دکمه pump down را فشار دهید تا لایه روی پانل جذب شود. دوباره ال سی دی را تمیز کنید و با استفاده از وسیله برش الگو، به آسانی لایه محافظ را برش دهید. دکمه Membrana Tectoria(لمینیت کردن) را فشار دهید تا لمینیت لایه POL شروع شود.

لمینت کردن چسبOCA

ابتدا لایه محافظ را بکنید و چسب OCA را بر روی ال سی دی فیت کنید. دکمه pump down را فشار دهید تا چسب OCA جذب شود. با استفاده از وسیله برش الگو، به آسانی لایه محافظ را برش دهید و سپس چسب OCA  را لمینت کنید.

لمینیت کردن گلس

ال سی دی را درون قالب قرار دهید و لایه محافظ OCA را بکنید. ال سی دی را با گلس فریم دار تنظیم کنید.  لایه محافظ لنز گلس را بکنید. ال سی دی را در قالب لمینیت بخوابانید، سپس آن را در دستگاه 4 در 1، دستگاه حذف حباب و لمینیت گلس در شرایط خلاء، قرار دهید. دکمه استارت را فشار دهید و لمینت گلس را شروع کنید. پس از اینکه لمینیت گلس انجام شد، آن را از دستگاه بیرون بیاورید (حدود 30 ثانیه در دمای 42 درجه سانتیگراد).

حذف حباب

ال سی دی را درون جداره اتو  قرار دهید، درب آن را ببندید و دکمه استارت را فشار دهید. پس از اینکه حباب های زیر گلس برداشته شدند (حدود 10 دقیقه در دمای 35 درجه سانتیگراد)، دوباره دکمه استارت را فشار دهید و منتظر بمانید تا نشانگر عدد صفر را نشان دهد. اکنون درب را باز کنید و صفحه نمایش ال سی دی را بیرون بیاورید.

تعویض لایه بک لایت

با استفاده از پنس، چسب نقطه لحیم را بردارید. با نوک هویه، اتصال لحیم کاری را جدا کنید. ال سی دی را به مدت 20 تا 30 ثانیه روی اتوی مخصوص حرارت دهید، سپس لایه های بک لایت را یک به یک جدا کنید. چسب را بردارید. با N-hexane، ال سی دی را تمیز کنید، لایه محافظ را به اندازه تعویض لایه بک لایت، پاره کنید. آن را روی صفحه ال سی دی انداخته و تنظیم کنید. سپس با استفاده از سیم لحیم آن را لحیم کنید (اطمینان حاصل کنید که قلع به درستی گرم و سپس سرد شده است). یک نقطه چسب لحیم جدید روی اتصال بچسبانید.

تست مجدد

ال سی دی را به مادربورد وصل کنید و سپس صفحه نمایش، عملکرد تاچ و تاچ سه بعدی را دوباره آزمایش کنید.

نکته:

  • لایه بک لایت باید تنها زمانی تعویض شود که دارای مشکل ناشی از آب، گرد و غبار و یا نور شدید و یا خرابی تاچ سه بعدی باشد.
  • استفاده از گلس فریم دار، مستلزم مونتاژ درست قاب دور گلس در هنگام تعویض گلس است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد مراحل تعویض گلس، لطفا ویدئوی زیر را مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا