تعمیرات سخت افزاری

تعمیر عمل نکردن تاچ آیفون 7

کاربران آیفون ممکن است چنین لحظه نا امید کننده ای را تجربه کرده باشند: تاچ آیفون ناگهان قفل می کند. برای تعمیر چنین مشکلی چه باید کرد؟ اول از همه، صفحه نمایش را تمیز کنید. در مرحله دوم، سعی کنید گوشی را مجددا راه اندازی کنید. اگر مشکل ادامه داشت، سعی کنید از بک آپی که دارید گوشی آیفون تان را ری استور کنید. هنوز کار نمی کند؟ مرحله بعدی این است که گوشی را فرمت کنید و به تنظیمات کارخانه برگردانید قبل از این کار از گرفتن بک آپ موفق، اطمینان حاصل کنید. اگر هیچ یک از این کارها جواب ندادند، پس مشکل مربوط به نقص فیزیکی صفحه نمایش است، چرا که ممکن است گوشی تلفن تان به طور تصادفی آسیب دیده باشد، بدون اینکه متوجه شده باشید.

در اینجا به شما راه حل برطرف کردن مشکل مادربرد در آیفون 7 که تاچ آن کار نمی کند را آموزش می دهیم.

تعمیر آیفون 7 با مشکل عمل نکردن تاچ

1- باز کردن قطعات گوشی

گوشی را روشن کنید، تاچ کار نمی کند. پیچ های کنار پورت شارژ را باز کنید و صفحه نمایش را جدا کنید. فلتها را جدا کرده و پیچ های مادربرد را بردارید. سپس مادربرد را بیرون بیاورید.

2- تشخیص اشکال

از کانکتور صفحه نمایش تست دیود بگیرید و مقدار مقاومت را با مولتی متر دیجیتالی اندازه گیری کنید. مقدار مقاومت پین 10 صفحه نمایش غیر نرمال است (شرایط نرمال زیر 470 است).

نرم افزار ZXW یا مشابه آن را باز کنید.

پین 10 به عنوان سیگنال AP_TO _TOUCH _MAMBA _CONN _L عمل می کند. این سیگنال از طریق سلف FL3904 به پین CPU AT2 متصل شده است.

مدار بین پین 10 و سلف FL3904 سالم است و مشکلی ندارد.

از سلف FL3904 متصل به CPU تست دیود بگیرید، دستگاه مقدار طبیعی را نشان می دهد. پس می توان نتیجه گرفت که سلف FL3904 آسیب دیده است.

3-تعمیر نقص و مشکل

با استفاده از هویه، سلف را بردارید.

با استفاده از یک تکه سیم مسی نازک، پایه های سلف روی برد را به هم متصل کنید. سپس اضافی آن را با تیغ جراحی ببرید.

مجددا، با استفاده از مولتی متر دیجیتال، مقدار مقاومت پین 10 را اندازه گیری کنید، اگر نرمال است، به این معنی است که مشکل برطرف شده است.

4- تست عملکرد

با استفاده از تینر، محل لحیم کاری روی برد را تمیز کنید.

گوشی را سر هم نموده و تست کنید. عملکرد تاچ به حالت نرمال بر گشته است.

برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه تعمیر عمل نکردن تاچ، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا