تعمیرات سخت افزاری

تعمیر صفحه نمایش نیمه تاریک آیفون 7 پلاس

معمولا در تعمیر یک آیفون، تعمیرکاران با مشکلات نور پس زمینه، شامل عدم نور پس زمینه، نور پس زمینه کم، نور پس زمینه نیمه روشن، و یا اینکه نداشتن تصویر و غیره، مواجه هستند. در اینجا تعمیر یک نمونه آیفون 7Plus که کانکتور صفحه نمایش و مدار مربوط به نور پس زمینه دچار لحیم سردی شده، آورده شده است. امیدواریم که بتوانیم اطلاعات خوبی به شما بدهیم.

ابتدا گوشی را سر هم نموده و تست کنید. مادربرد را برداشته و صفحه نمایش را نصب کنید. باتری را وصل کرده و کلید پاور را فشار دهید. صفحه نمایش روشن می شود و آرم اپل نمایش داده می شود. ملاحظه می شود که سمت راست صفحه تاریک است. با توجه به شواهد، این ایراد می تواند مربوط به مدار بک لایت باشد.

گوشی را باز کرده و صفحه نمایش را جدا کنید. مادربرد را بیرون بیاورید. ابتدا بازرسی اولیه از نظر تمیزی و تغییر شکل ندادن قطعات آن، با دقت کامل صورت می گیرد، بررسی کنید ببینید که علائم آسیب ناشی از آب و رطوبت، و یا تغییر شکل و ضربه وجود ندارد.

در مرحله بعد از پین های مربوط به بک لایت روی کانکتور J4502 صفحه نمایش، تست دیود بگیرید. مقدار اندازه گیری شده پین 45 برابر با OL است که غیر طبیعی است. مقدار طبیعی باید حدود 450 باشد.

با بررسی نقشه های مربوطه خواهید دید که ولتاژ خروجی از آی سی درایور بک لایت U4601 از طریق خازن های C4602،FL4601  و C4605 به پین 45 کانکتور J4502 می رسد. بنابراین به تست دیود خازن  C4602  ادامه دهید. مقدار اندازه گیری شده طبیعی است. پس احتمالا مقدار غیر طبیعی پین 45 به دلیل اتصال باز شدن مسیر مربوطه یا عدم عملکرد کانکتور J4502 می باشد. کانکتور J4502 را به دقت بررسی کنید، متوجه می شویم که پین 45 دچار لحیم سردی شده است.

برای تأیید بیشتر، کانکتور J4502 را از روی مادربرد بردارید. برای جدا کردن کانکتور، ابتدا با نوار چسب حرارتی قطعات اطراف را بپوشانید. سپس مقداری خمیر فلاکس به کانکتور J4502  بزنید و سپس با استفاده از هیتر  کانکتور J4502 را بردارید.

پس از جدا کردن کانکتور، از پین 45 روی پایه آی سی، تست دیود بگیرید. می بینیم که مقدار اندازه گیری شده طبیعی است.

از هم اکنون می توانیم تأیید کنیم که این خطا مربوط به کانکتور J4502 است. بنابراین با تعویض کانکتور، می توانیم مشکل را برطرف کنیم. پایه های زیر آی سی را با سیم قلع کش آغشته به فلاکس تمیز کنید. سپس با تینر برد را تمیز کنید. مقداری خمیر فلاکس به پایه های زیر آی سی بزنید. کانکتور نمایشگر جدید را در جای خود قرار داده و با هیتر لحیم کنید. برای اطمینان از لحیم کاری موفق، با خمیر لحیم هر چهار طرف را محکم کنید. پس از اتمام کار، با تینر برد، محل را تمیز کنید.

اکنون می توانیم گوشی را سرهم کرده و تست کنیم. مادربرد و صفحه نمایش را نصب کنید. باتری را وصل کنید و کلید پاور را فشار دهید تا صفحه روشن شود. گوشی به صورت نرمال روشن می شود. صفحه نمایش نیز به حالت عادی برگشته و مشکل رفع شده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره تعمیر بک لایت آیفون 7 پلاس، ویدئوی را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا