تعمیرات سخت افزاری

تعمیر دوربین عقب آیفون X | حل مشکل دوربین عقب آیفون ایکس

معمولا زمانی که دوربین جلو به درستی کار می کند ولی دوربین عقب مشکل دارد، ممکن است سلف1.1 ولت مربوط به کانکتور دوربین عقب آسیب دیده باشد. در این جا، ما نحوه ی عیب یابی و تعمیر دوربین عقب آیفون X را آموزش می دهیم.

مرحله 1 تست عملکرد

در اینجا یک گوشی آیفون X داریم که دوربین عقب آیفون به درستی کار نمی کند ولی همه عملکردهای دیگر گوشی از جمله دوربین جلو به درستی کار می کند.

معمولا زمانی که دوربین جلو به درستی کار می کند ولی دوربین عقب مشکل دارد، ممکن است سلف1.1 ولت مربوط به کانکتور دوربین عقب آسیب دیده باشد. در مرحله بعد، مقدار تست دیودی پایه 28 کانکتور دوربین عقب J3900 را اندازه گیری کنید.

مرحله 2 عیب یابی

هنگام بیرون آوردن مادربرد، متوجه شدیم که مادربرد تعمیر نشده است. علاوه بر این، مقدار تست دیودی پایه 28 کانکتور دوربین عقب J3900، به صورت مدار باز اندازه گیری می شود. بر طبق تجربه تعمیر ما از گوشی های موبایل، مدار باز بودن پایه 28 در تست دیودی، عمدتاً به دلیل این است که سلف FL3903 دچار لحیم سردی شده است.

مرحله 3 تشخیص

برچسب اسفنجی دور کانکتور دوربین عقب را بکنید. سلف FL3903 از برد جدا شده است. سلف FL3903 به صورت یک فیلتر عمل می کند، که در حالت ایده آل با تعویض سلف تعمیر می شود و یا اینکه می توانید برای تعمیر، دو سر آن را با سیم به هم وصل کنید.

مرحله 4 تعمیر

مقداری خمیر فلاکس بمالید و قلع را با نوک هویه روی پایه های دو سر سلف ذوب کنید، سپس با یک تکه سیم مسی، دو سر سلف FL3903 را به هم وصل کنید. سپس با تینر برد را تمیز کنید. مقدار اندازه گیری شده در تست دیودی به حالت نرمال در آمده است.

مرحله 5 سرهم نمودن گوشی و تست

آیفون را مجددا سرهم نموده و تست کنید، دوربین عقب به درستی کار می کند و مشکل آن برطرف شده است.

برای رفع مشکل دوربین عقب آیفون X لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا