تعمیرات سخت افزاری

تعمیر تاچ آیفون 7 | نحوه تعمیر عمل نکردن تاچ صفحه نمایش آیفون 7

کاربران آیفون ممکن است چنین لحظه ناامید کننده ای را تجربه کرده باشند – تاچ صفحه نمایش آیفون ناگهان قفل می کند، مهم نیست چقدر اعصاب را به هم می ریزد و چند بار ری استارت می شود، اینکه هیچ واکنشی نشان نمی دهند کافی است تا گوشی را کنار بیندازیم. همه ما می دانیم یک گوشی با صفحه نمایش قفل شده چیزی بیشتر از یک آجر نیست، با این گوشی نمی توان هیچ کاری انجام داد. بنابراین، تعمیرکار معمولا با آیفون 7 که صفحه نمایش آن عمل نمی کند، چه می کند؟ اول از همه، صفحه نمایش را تمیز کنید. در مرحله دوم، سعی کنید گوشی را مجددا راه اندازی کنید. اگر مشکل ادامه داشت، سعی کنید از گوشی آیفون تان بک آپ بگیرید. مرحله بعدی این است که گوشی را فرمت کنید و به تنظیمات کارخانه برگردانید (قبل از این کار از گرفتن بک آپ موفق، اطمینان حاصل کنید). اگر هیچ یک از این کارها جواب ندادند، پس مشکل مربوط به نقص فیزیکی صفحه نمایش است، چرا که ممکن است گوشی تلفن تان به طور تصادفی آسیب دیده باشد، بدون اینکه متوجه شده باشید. در چنین مواردی، روش تعمیر صفحه نمایش شکسته یا تعمیر ال سی دی آیفون و یا آی پد می تواند یک راه حل کامل باشد.

اگر تصور می کنید که با راه اندازی مجدد آیفون 7، با تهیه نسخه پشتیبان و بک آپ گرفتن از گوشی می توانید مشکل را حل کنید و یا با تعمیر صفحه نمایش شکسته و ال سی دی هنوز تاچ صفحه نمایش عمل نمی کند، وقت آن است که تفکر خود را تغییر دهید و به دنبال راه حل کاملا متقاوت بگردید. در اینجا به شما راه حل برطرف کردن مشکل مادر بورد در آیفون 7 که تاچ صفحه نمایش آن کار نمی کند را آموزش می دهیم.

تعمیر آیفون 7 با مشکل عمل نکردن تاچ صفحه نمایش

1- باز کردن قطعات گوشی

گوشی را روشن کنید، تاچ صفحه کار نمی کند. پیچ های پورت شارژ را باز کنید و مونتاژ صفحه نمایش را جدا کنید. اتصال سیم های منعطف را باز کرده و پیچ های مادر بورد را بردارید. سپس مادربرد را بیرون بیاورید.

2-تشخیص اشکال

از کانکتور صفحه نمایش تست دیود بگیرید و مقدار مقاومت را با مولتی متر دیجیتالی اندازه گیری کنید. مقدار مقاومت پین 10 صفحه نمایش غیر نرمال است (شرایط نرمال زیر 470 است).

نقشه سرویس و نگهداری را باز کنید.

پین 10 به عنوان سیگنال AP_TO _TOUCH _MAMBA _CONN _L عمل می کند. این سیگنال از طریق سلف FL3904 به پین CPU AT2 متصل شده است.

مدار بین پین 10 و سلف FL3904 مطابق معمول است و مشکلی ندارد.

از سلف FL3904 متصل به CPU تست دیود بگیرید، دستگاه مقدار طبیعی را نشان می دهد. پس می توان نتیجه گرفت که سلف FL3904 آسیب دیده است.

3-تعمیر نقص و مشکل

با استفاده از هویه، سلف را بردارید.

لاک روی سیم لاکی را با هویه بردارید. پس از آن، دو پایه سلف را با سیم مسی به هم وصل کنید. سپس اضافی آن را با پنس قطع کنید.

مجددا، با استفاده از مولتی متر دیجیتال، مقدار مقاومت پین 10 را اندازه گیری کنید، اگر نرمال است، به این معنی است که مشکل رفع شده است.

4-تست عملکرد

با استفاده از تینر، پایه های زیر آی سی را تمیز کنید.

گوشی را سر هم نموده و تست کنید. عملکرد تاچ به حالت نرمال بر گشته است.

برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه تعمیر عمل نکردن تاچ صفحه نمایش، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا