تعمیرات سخت افزاری

تعمیر ال سی دی نیمه تاریک آیفون 7 پلاس | مشکل بک لایت آیفون 7 پلاس

معمولا در تعمیر یک آیفون، تعمیرکاران با مشکلات نور پس زمینه، شامل عدم نور پس زمینه، نور پس زمینه کم، نور پس زمینه نیمه روشن، و یا اینکه صفحه نمایش آیفون روشن نمی شود و غیره، مواجه هستند. در اینجا تعمیر یک نمونه آیفون پلاس 7 که کانکتور صفحه نمایش و مدار مربوط به نور پس زمینه دچار لحیم سردی شده است، آورده شده است. امیدواریم که بتوانیم اطلاعات خوبی به شما بدهیم. برای تعمیر مادر بورد تلفن همراه، ابتدا بازرسی اولیه از نظر تمیزی و تغییر شکل ندادن قطعات آن، با دقت کامل صورت می گیرد، بررسی کنید ببینید که علائم آسیب ناشی از آب و رطوبت، و یا تغییر شکل و ضربه وجود ندارد.

سپس گوشی را سر هم نموده و تست کنید. مادر برد را برداشته و مونتاژ صفحه نمایش را نصب کنید. باتری را وصل کرده و دکمه پاور را فشار دهید. صفحه نمایش روشن می شود و آرم اپل نمایش داده می شود. با چشمان غیر مسلح می توانیم ببینیم که سمت راست صفحه تاریک تر از سمت چپ است. با توجه به شواهد، این خطا می‌تواند مربوط به مدار نور پس زمینه باشد.

گوشی را باز کرده و مونتاژ صفحه نمایش را بردارید. مادر برد را بیرون بیاورید. از پین های مربوط به نور پس زمینه روی کانکتور J4502 صفحه نمایش، تست دیود بگیرید. مقدار اندازه گیری شده پین 45 برابر با OL است که غیر طبیعی است. مقدار طبیعی باید حدود 450 باشد.

با بررسی نقشه های مربوطه خواهید دید که ولتاژ خروجی از آی سی نور پس زمینه نیمه روشن U4601 از طریق خازن های C4602،FL4601  و C4605 به پین 45 از کانکتور J4502 می رسد. بنابراین با تست دیود خازن C4602  ادامه دهید. مقدار اندازه گیری شده طبیعی است. بنابراین، احتمالا مقدار غیر طبیعی پین 45 به دلیل شرایط اتصال باز مدار مربوطه یا عدم عملکرد کانکتور J4502 صفحه نمایش می باشد. کانکتور J4502 را به دقت بررسی کنید، متوجه می شویم که پین 45 دچار لحیم سردی شده است.

برای تأیید بیشتر وضعیت خطا، کانکتور J4502 را از مادر برد بردارید. برای جدا کردن لحیم کانکتور، ابتدا با نوار چسب مقاوم در برابر حرارت قطعات اطراف را چسب بزنید و بپوشانید. سپس مقداری خمیر فلاکس به کانکتور J4502  بزنید و سپس با استفاده از هیتر  8585D، کانکتور J4502 را بردارید.

پس از جدا کردن کانکتور، از پین 45 روی پایه آی سی، تست دیود بگیرید. می بینیم که مقدار اندازه گیری شده طبیعی است.

از هم اکنون می توانیم تأیید کنیم که این خطا مربوط به کانکتور J4502 است. بنابراین با تعویض کانکتور صفحه نمایش جدید، می توانیم مشکل را برطرف کنیم. در مرحله بعدی، با هیتر 8585D، لحیم کنید. پایه های زیر آی سی را با سیم قلع کش آغشته به فلاکس تمیز کنید. سپس با مواد تمیز کننده ( مثلا سیم قلع کش) بورد را تمیز کنید. مقداری خمیر فلاکس به پایه های زیر آی سی بزنید. کانکتور نمایشگر جدید را در جای خود قرار داده و با هیتر لحیم کنید. سپس برای اطمینان از لحیم کاری موفق، با خمیر لحیم هر چهار طرف را محکم کنید. پس از اتمام کار، با مواد تمیز کننده بورد، محل را تمیز کنید.

اکنون می توانیم گوشی را سرهم کرده و تست کنیم. مادر برد و مونتاژ صفحه نمایش را نصب کنید. باتری را وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا صفحه روشن شود. گوشی معمولا روشن می شود. صفحه نمایش نیز به حالت عادی برگشته و مشکل رفع شده است.

نکته مهم: تنها بعد از تأیید، رفع کامل خطا، گوشی را سر هم و جمع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر صفحه نمایش نیمه روشن آیفون 7 پلاس، لطفا ویدئوی را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا