تعمیرات سخت افزاری

تعمیر آیفون Xبا مشکل خطوط عمودی روی صفحه نمایشگر و ری استارت شدن پشت سر هم

آیا خطوط عمودی بر روی صفحه نمایش آیفون  X نمایش داده می شود و گوشی مدام ری استارت می کند؟ یا آیفون مدام ری استارت می شود و خطای 9 ، 14 و 40 را  موقع Restore کردن با iTunes می دهد؟ چگونه خطا را پیدا کرده و مشکل را برطرف کنیم؟ با ما همراه باشید و یاد بگیرید با چه روشی این مشکل را می توان گام به گام برطرف کرد.

در ابتدا باید چک کنیم که آیا این ایراد ارتباطی با صفحه نمایشگر دارد یا خیر. LCD جدیدی را برای  آیفون X  نصب کنید. اگر مشکل همچنان برطرف نشده است، می توانیم به این نتیجه برسیم که این خطا مربوط به مادربرد است.

مورد بعدی که باید چک کرد اینست که آیا عیب در مدار مربوط به صفحه نمایش است یا خیر. با استفاده از مولتی متر در مد دیودی بروی کانکتور صفحه نمایش مقادیر دیودی (اهم چک) را انجام دهید و ولتاژهای مربوط به LCD را اندازه گیری کنید. در اینجا اعداد اندازه گیری شده نرمال هستند.

با فهمیدن این نکات، در می یابیم این عیب ارتباطی با مدار صفحه نمایش ندارد و احتمالاً مربوط به PP_GPU_SRAM یا CPU است.

مجدداً ، تمام مؤلفه های موجود در این مدار را اندازه گیری کنیم تا به یافتن ایراد نزدیکتر شویم.

باید قبل از اندازه گیری لایه های مادربرد را جدا کنیم. سپس برای تست قطعات با مولتی متر، مد دیود را انتخاب کنید. مقدار اندازه گیری شده روی خازنها نرمال است. بنابراین می توان احتمال اتصال کوتاه شدن خازن های مدار را رد کرد. این بدان معناست که این خطا ممکن است مربوط به  L2780، U2700  یا U1000 باشد.

با سلف  L2780 در مدار شروع می کنیم. سلف را با هیتر حرارت داده  و جدا کنید و یک سلف جدید به جای آن لحیم کنید. مادربرد را بعد از آن به کمک فیکسچر تست امتحان کنید. ملاحظه می شود که صفحه نمایش گوشی به صورت نرمال روشن می شود و مشکل حل شده است. در اینجا با تعویض سلف مشکل برطرف شده است ولی اگر باز هم مشکل برقرار بود U2700 و U1000  را هم تعویض کنید. حال باید برد بالایی و برد پایینی را به هم وصل کنیم.

ابتدا برد زیرین را دوباره ریبال کنید. مقداری خمیر فلاکس روی برد قرار دهید و برد بالایی را در جای خود بگذارید. دو برد را به کمک پری هیتر به هم  بچسبانید. تلفن را مونتاژ کرده و تست می کنیم.

دکمه پاور را فشار دهید تا تلفن روشن شود. خطا برطرف شده است.

برای جزئیات بیشتر ویدئو زیر را مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا