عمومی

تعمیرات سلف سرویس محصولات اپل

اپل امروز Self Service Repair را معرفی کرد. با این طرح مشتریانی که می خواهند خودشان دست به آچار شوند و به تعمیر دستگاه اپل خود بپردازند، به قطعات و ابزارهای اصلی اپل دسترسی خواهند داشت. Self Service Repair که ابتدا برای سری‌های آیفون 12 و آیفون 13 در دسترس است و به زودی با رایانه‌های مک با تراشه‌های M1 در دسترس خواهد بود، اوایل سال آینده در ایالات متحده در دسترس خواهد بود و در طول سال 2022 به کشورهای دیگر گسترش خواهد یافت. مشتریان به بیش از 5000 سرویس سنتر مجاز اپل (AASP) و 2800 ارائه دهنده تعمیرات مستقل می‌پیوندند که به قطعات، ابزارها و راهنماهای تعمیرات دسترسی دارند.

مرحله اول این برنامه بر روی ماژول های معمولی سرویس شونده مانند صفحه نمایش آیفون، باتری و دوربین تمرکز خواهد کرد. امکان تعمیرات اضافی در اواخر سال آینده در دسترس خواهد بود.

جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیاتی اپل گفت: «ایجاد دسترسی بیشتر به قطعات اصلی اپل، در صورت نیاز به تعمیر، انتخاب بیشتری را به مشتریان ما می‌دهد. در سه سال گذشته، اپل تعداد مکان‌های خدماتی با دسترسی به قطعات، ابزارها و آموزش‌های اصلی اپل را تقریباً دو برابر کرده است و اکنون ما گزینه‌ای را برای کسانی که می‌خواهند تعمیرات خود را خودشان انجام دهند، ارائه می‌کنیم.»

تعمیر سلف سرویس
برای اطمینان از اینکه مشتری می تواند با خیال راحت تعمیر را انجام دهد، مهم است که ابتدا کتابچه راهنمای تعمیر را بررسی کند. سپس مشتری با استفاده از فروشگاه اینترنتی تعمیرات سلف سرویس اپل، قطعات و ابزار اصلی اپل را سفارش می دهد. پس از تعمیر، مشتریانی که قطعه مستعمل خود را برای بازیافت پس می‌دهند، اعتبار خرید خود را دریافت خواهند کرد.

فروشگاه جدید بیش از 200 قطعه و ابزار مجزا را ارائه می دهد و مشتریان را قادر می سازد تا متداول ترین تعمیرات آیفون 12 و آیفون 13 را انجام دهند.

البته ذکر این نکته لازم است که تعمیر سلف سرویس برای افراد فنی و با دانش و تجربه حداقلی در تعمیر دستگاه های الکترونیکی در نظر گرفته شده است و برای اکثریت قریب به اتفاق مشتریان، مراجعه به یک تعمیرگاه حرفه ای با تکنسین های خبره که از قطعات اصلی اپل استفاده می کنند، مطمئن ترین و عاقلانه ترین راه است.

تعمیرات محصولات اپل در خانه

دسترسی گسترده به تعمیرات اپل
در سه سال گذشته، اپل تعداد مراکز خدماتی که به قطعات، ابزارها و آموزش‌های اصلی اپل دسترسی دارند را تقریباً دو برابر کرده است. این شامل بیش از 2800 مرکز تعمیرات مستقل محصولات اپل می شود. برنامه Independent Repair Provider که به سرعت در حال گسترش است، ابتدا در سال 2019 در ایالات متحده راه اندازی شد و از آن زمان به بیش از 200 کشور گسترش یافته است و تعمیرگاه های مستقل را قادر می سازد تا به آموزش، قطعات و ابزارهای مشابه سایر ارائه دهندگان خدمات مجاز اپل دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، اپل به ارائه گزینه‌های تعمیر راحت برای مشتریان از طریق شبکه جهانی با بیش از 5000 AASP ادامه می‌دهد که به میلیون‌ها نفر در گرفتن خدمات بهتر چه در داخل و چه در خارج مراکز گارانتی برای همه محصولات اپل کمک می‌کند

به اعتقاد اپل با طراحی محصولات بادوام از یک سو و افزایش قابلیت تعمیر از سوی دیگر، مشتریان از محصولی با ماندگاری طولانی که برای سال ها ارزش خود را حفظ می کند لذت می برند. اپل همچنین سال ها به روز رسانی نرم افزاری را برای معرفی ویژگی ها و عملکردهای جدید بر روی محصولات خود ارائه می دهد..

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا