بررسی گوشیهای شیائومی

بررسی سخت افزاری گوشی شیائومی MI 10 PRO

همانطور که قبلاً می دانیم، شیائومی «Mi 10 PRO» را در تاریخ 27 مارس، بهترین گوشی جدید از دوران نسل پنجم با ویژگی ها و مشخصات قدرتمند در اختیار ما قرار می دهد. این گوشی نسبت به پرچم داران OEM رقابت سختی به وجود آورد. گوشی Mi 10 PRO نه تنها مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 865 است، بلکه دارای یک دوربین108 مگاپیکسلی است که در پشت آن مجهز به باتری 4500 میلی آمپر ساعت، موتور خطی تک محور (X محور) و غیره است. اما، صبر کنید، نمی خواهید ساختار داخلی Mi 10 PRO را در پشت چنین استحکامی بدانید ..؟ در ادامه مستقیماً بررسی سخت افزاری “Mi 10 PRO” توصیف می شود.

در قاب پشتی گوشی، سیم پیچ nfc و سیم پیچ شارژ بی سیم در کنار لایه گرافیتی هادی حرارتی دو لایه قرار دارد که این لایه، کل مادربرد گوشی را می پوشاند.

با جدا نمودن لایه های شارژ بی سیم وNFC، می توان قطعات داخل گوشی را دید. در تصویر بالا، مشاهده می کنید “اسپیکرهای متقارن Double با دامنه لرزش 0.65 میلی متر” در بالا و پایین گوشی قرار دارند. مطابق DXOMARK، این اسپیکرها در تست صوت، 76 امتیاز بدست آوردند و در بین رقبای خود رتبه اول را کسب کردند.

آن را از اسپیکر ها جدا کنید، در تصویر بالا می بینید که مادربرد و باتری 4500 میلی آمپر ساعت   در کنار هم قرار دارند. باتری 4500 میلی آمپر ساعت شیائومی 10 Pro از یک تکنولوژی به نام گوش میانی قطبی استفاده می کند، و با طراحی سفارشی می توان امپدانس کل را تا حد زیادی کاهش داد. که باعث کاهش اتلاف انرژی و تولید گرما در طی فرایند شارژ سریع شود. در زیر باتری، ماژول فینگرپرینت نوری قرار دارد و این ماژول در زیر صفحه نمایش فوق العاده نازک قرار گرفته است.

بنابراین، آیا با درپوش دوربین می توان قطعات “لیزر فوکوس خودکار و فلاش دوتایی و سنسور لرزش را از تصویر بالا مشاهده نمود؟

در تصویر بالا، دوربین چهارگانه 108 مگاپیکسلی (108 مگاپیکسلی (f / 1.69 ، 1.6-میکرون) + دوربین 8 مگاپیکسلی (f / 2.0 ، 1.0میکرون) + دوربین 12 مگاپیکسلی (f / 2.0 ، 1.4میکرون) + دوربین20 مگاپیکسلی (f / 2.2)، آورده شده است.

در تصویر بالا، طرح مادربرد دو لایه ای به وضوح قابل مشاهده است.

اگر مادربرد دو لایه را برگردانید، لایه های گرافن و گرافیت با فویل مسی خنک کننده دیده می شوند.

در زیر مادربرد دو لایه، از مادربرد مخصوصی به شکل L استفاده شده است و شیلد با فویل مسی و گرافیت رسانای حرارتی پوشانده شده است. در قسمت بالای جلوی مادربرد، تراشه وای فای نسل ششم قرار دارد، وسط آن تراشه تغذیه و تراشه رمزگشای صوتی است و قسمت پایین مادربرد، تراشه فرکانس رادیویی است. در قسمت عقب مادربرد، آی سی کوالکام اسنپدراگون 865 و حافظه فلش LPDDR5 ، آی سی بیس باند X55 و آی سی فلش مموری UFS 3.0 به ترتیب از بالا تا پایین مادربرد قرار دارند.

در تصویر بالا، موتور خطی تک محور (X محور) مشاهده می شود که در زیر باتری قرار دارد. بنا به گفته شیائومی، موتور خطی تک محور در گوشی های شیائومی 10، یک زمان شروع و توقف 4 میلی ثانیه دارد و پیک لرزش آن حداکثر Gppp 3.1 است که یک بازخورد مکانیکی، شکننده، کوتاه و قوی مانند صفحه کلید دارد. MIUI blessing تجربه کاربر را بیشتر و بهینه می کند و کارائی موتور خطی تک محور را به حداکثر می رساند.

MIUI blessing

با برداشتن بخش جلویی دو عدد هیت سینک در زیر نمایان می شود. اولی از جنس گرافیت دولایه و دومی هیت سینک خنک کننده با مایع و محفظه بخار است.

هیت سینک خنک کننده با مایع و محفظه بخار: یک سیستم خنک کننده پیشرفته متشکل از یک محفظه بخار بزرگ و همچنین حافظه های گرافن و گرافیتی چند لایه است که در طی استفاده طولانی مدت، حرارت ایجاد می شود تا از حداکثر عملکرد آن مطمئن شویم. سخت افزار Mi 10 Pro، نمره قابل قبول 602 و660 را در بنچمارک AnTuTu به دست آورد.

در تصویر بالا، سنسور فینگرپرینت درون صفحه ای شیائومی 10 PRO مشاهده می شود.

پس از بررسی کامل سخت افزاری، تمام قطعات داخلی و بیرونی می 10 پرو،  را می توان دید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا