تعمیرات سخت افزاری

آموزش رفع خطای 4013 آی تونز در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس | Error 4013 آیفون 7 و 7 پلاس موقع ریستور با iTunes

آیا شما تا به حال با خطای 4013  آی تونز  روی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس مواجه شده اید؟ در حقیقت یکی از رایج ترین مشکلات برای کابران آیفون، خطای 4013 در برنامه ی آی تونز است. خطای 4013 آی تونز در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس معمولاً در اثر پدیده ی لحیم سردی یا به دلیل آسیبی که به CPU رسیده است، رخ می دهد. این مشکل نیز ممکن است مربوط به آی سی تغذیه بیس باند یا فلش NAND باشد. از آنجا که تعمیر CPU بسیار دشوار است، برای شروع، می توانیم آی سی منبع تغذیه و فلش NAND را بررسی کنیم. بیایید جزئیات را بررسی کنیم.

مشکل درعملکرد صفحه نمایش

ابتدا، دکمه پاور را فشار دهید تا روشن شود، گوشی روی حالت ریکاوری آی تونز گیر کرده و به سیستم دسترسی ندارد. سپس، از طریق آی تونز آن را به کامپیوتر وصل کنید و ریکاوری کنید، در طول فرایند ریکاوری، خطای 4013 ظاهر می شود. سپس گوشی ری استارت می شود.

تجزیه و تحلیل مشکل در عملکرد

خطای 4013 آی تونز آیفون 7 یا 7 پلاس معمولا ناشی از پدیده ی لحیم سردی و یا آسیب به CPU است. این مشکل همچنین ممکن است مربوط به آی سی تغذیه بیس باند یا فلش NAND باشد. از آنجا که تعمیر CPU دشوار است، برای شروع آی سی تغذیه بیس باند (PMU) و فلش NAND را بررسی می کنیم.

کانکتور باتری را به منبع تغذیه وصل کنید و دکمه پاور منبع تغذیه را فشار دهید. سپس سیستم، فشار دکمه ی پاور را تشخیص می دهد. ولتاژ نقاط تست آی سی تغذیه بیس باند خازن های C5623 و C5631 را اندازه گیری کنید. طبق این بررسی، مقادیر اندازه گیری شده این خازن ها C5623 وC5631، نرمال است.

برطرف نمودن خطا

بیایید روی منبع تغذیه فلش NAND کار کنیم. با استفاده از هیتر، چسب سیاه اطراف فلش NAND را بردارید.

سپس ولتاژ نقاط آزمون خازن هایC1701، C1721  و C1704 فلش NAND را اندازه گیری کنید. بر این اساس، منبع تغذیه فلش NAND طبیعی است.

آی سی تغذیه بیس باند را تعویض نموده و مشاهده کنید که چگونه کار می کند. با استفاده از هیتر، آی سی تغذیه بیس باند را از بورد جدا کنید، سپس با سیم قلع کش آغشته به فلاکس، پایه های زیر آی سی را تمیز کنید.

نکته مهم: برخی از تراشه ها با چسب سیاه به پایه های زیر آی سی چسبانده شده اند، مراقب باشید به آنها ضربه و آسیب وارد نکنید. سپس با تینر، محل را تمیز کنید.

کمی از خمیر فلاکس را به پایه های زیر آی سی بزنید، یک آی سی تغذیه بیس باند جدید بردارید و در جای مناسب خود قرار دهید (مراقب جهت آی سی باشید). سپس با هیتر، لحیم کنید.

پس از اتمام کار، به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا مادر بورد خنک شود و سپس با تینر، محل را کاملا تمیز کنید.

جمع و سر هم کردن گوشی و تست

تا الان، تمام فرایند تعمیر به طور کامل انجام شده است، اکنون مادر بورد و مونتاژ صفحه نمایش را نصب کنید. باتری را وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود، گوشی در حالت ریکاوری آی تونز گیر کرده است. باید ابتدا آن را به کامپیوتر وصل کنیمد و از طریق برنامه ریکاوری آی تونز اقدام کنید. با انجام یک سری عملیات تنظیم، گوشی را به حالت معمول ریکاوری، ببرید.

پس از اتمام، گوشی به طور خودکار ری استارت می شود و خطا برطرف شده است. (نکته مهم: تنها پس از تایید رفع خطا، گوشی تلفن را به طور کامل جمع کنید.)

اکنون خطای 4013 آیفون 7 پلاس کاملا رفع شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد برطرف نمودن خطای 4013 آیفون 7 پلاس، لطفا ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا