تعمیرات سخت افزاری

آموزش رفع ایراد سیاه شدن صفحه نمایش آیفون 8 پلاس | مشکل تصویر iPhone 8 Plus

شما ممکن است موقع تعمیر آیفون با قطعی در مسیر های مادر برد یا کنده شدن پایه ها مواجه شوید. در اینجا ما به شما رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون 8 پلاس را با استفاده از سیم جامپر، آموزش می دهیم.

مرحله 1: تست عملکرد

مادربرد آیفون 8 پلاس را به یک صفحه نمایش وصل کنید و گوشی را به منبع تغذیه DC بزنید و آن را روشن کنید.

جریان استارت اندازه گیری شده پایدار است، زمانی که صفحه نمایش را جدا می کنیم، مادربرد ریبوت می شود.

مرحله 2 : تشخیص

مادربرد را زیر میکروسکوپ قرار دهید و مقدار تست دیودی کانکتور صفحه نمایش را اندازه بگیرید. مقدار تست دیودی پایه 18 کانکتور صفحه نمایش، به صورت مدار باز اندازه گیری می شود، مقدار OL (مقدار مدار باز) تست دیودی پایه 23 که اندازه گیری شده است، بسیار کم است.

مرحله 3 : عیب یابی

با استفاده از شماتیک می توان گفت مقدار OL در تست دیود به خاطر سلف FL5705 است. مقدار دیودی دو سر سلف روی مادربرد نرمال است. بنابراین ممکن است اتصال سلف با مادربرد دچار مشکل شده باشد. می توان به جای سلف سیم کشید.

مرحله 4: تعمیر

مقداری خمیر فلاکس بزنید و قلع را با نوک هویه روی پایه های دو سر سلف ذوب کنید، سپس با استفاده از سیم جامپر پایه های دو سر سلف را به هم وصل کنید، مقدار تست دیودی پایه 18 که دوباره اندازه گیری شده، نرمال است، مقداری چسب UV بزنید و آن را زیر لامپ UV بگذارید تا خشک شود.

مقدار تست دیودی پایه 23 کانکتور صفحه نمایش هنوز هم بسیار کم است، زمانی که خازن C5604 را جدا  می کنیم، مقدار تست دیودی اندازه گیری شده، نرمال می شود، بنابراین، معیوب بودن خازن C5604 باعث می شود که مقدار تست دیودی بسیار کم شود، که برای رفع این مشکل باید با یک خازن سالم تعویض شود. البته می توان خازن را حذف نمود و مشکلی هم ایجاد نمی شود.

مرحله 5 سرهم نمودن گوشی و تست مجدد

مادربرد را به یک صفحه نمایش وصل کنید، گوشی را به منبع تغذیه DC بزنید و روشن کنید. آیفون به طور معمول روشن می شود، صفحه نمایش گوشی به درستی کار می کند و مشکل آن برطرف شده است.

برای رفع ایراد سیاه شدن صفحه نمایش آیفون 8 پلاس، لطفا ویدئوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا