برطرف کردن ایراد آنتن در تعمیرات موبایل

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶.۸.۸

مشکلات آنتن از قبیل ضعف آنتن، پرش آنتن و عدم آنتن دهی از ایرادات شایع در تعمیرات موبایل است. دانستن باندهایی که اپراتورهای مختلف در شبکه های 2G، 3G و 4G بر روی آن کار می کنند اهمیت زیادی دارد.با دانستن آن و با استفاده از شماتیک می توان مستقیما به سراغ قطعات مرتبط با عیب رفت و ایراد را ساده تر برطرف نمود.

جدول زیر باندهای مختلفی که اپراتورهای داخل ایران از آن استفاده می کنند را نشان می دهد.

در اینجا قصد داریم روشی را آموزش دهیم که با استفاده از آن بتوان متوجه شد کدامیک از باندهای فوق در مکانی که شما حضور دارید مورد استفاده قرار گرفته است.

برای این کار کافیست سیم کارت خود را بر روی یک اسمارت فون سامسونگ قرار دهید و سپس از منوی تنظیمات شبکه مورد استفاده خود را بر روی یکی از حالتهای 2G، 3G یا 4G قرار دهید. بعد کد #0011#* را شماره گیری کنید.

Stack مربوط به سیم کارت را انتخاب کنید.

با توجه به شکل باندی که سیم کارت بر روی آن فعال است مشخص خواهد شد.