تعمیرات سخت افزاری

پیدا کردن قطعه معیوب با استفاده از رزین|تعمیر آیفون 7Plus که روشن نمی شود

همانطور که می دانیم، زمانیکه مادربرد اتصال کوتاه شده باشد و به منبع تغذیه وصل شود، یک یا چند قطعه داغ می شود. برای اینکه مادربرد حرارت ناشی از اتصال کوتاه را تحمل کند، ما با استفاده از روش تشخیص رزین، قطعه معیوب را به سرعت و با دقت پیدا می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر، ویدئوی ما که لینک آن در آخر این مقاله آورده شده را تماشا کنید. همچنین در این مقاله نحوه تعمیر گوشی آیفون 7 پلاس که بر اثر آبخوردگی خاموش و خراب شده است را بررسی می کنیم.

برای تهیه رزین (Rosin) می توانید با کلیک بر روی عکس زیر از فروشگاه اقدام به خرید این محصول نمایید.

پیش از هر کاری، ظاهر مادربرد را به صورت چشمی در زیر لوپ بررسی می کنیم تا هر گونه آسیب ظاهری و علائم ناشی از خسارت به بورد و یا تغییر شکل پیدا کردن بورد را چک کنیم. ملاحظه می شود که اطراف ماژول WIFI، علائم و اثرات مشخصی از رطوبت و آب مشاهده می شود، که مشخصه آن رنگ قرمز برچسب شاخص آبخوردگی است.

ابتدا، با استفاده از تینر، قسمت آبخورده روی مادربرد را تمیز می کنیم.

سپس، مادربرد را به منبع تغذیه وصل کنید و آن را روشن کنید. می بینیم که جریان روی آمپرسنج بیشتر از حد نرمال است، که این عدد نشان می دهد که یکی از مسیر های آی سی تغذیه روی مادربرد ممکن است اتصال کوتاه شده باشد.

از هر دو مسیر آی سی تغذیه اصلی PP_BATT_VCC و PP_VDD_MAIN تست دیود بگیرید. می بینیم که هر دو مقدار اندازه گیری شده، در وضعیت عادی هستند. سپس، باید مسیر های خروجی آی سی تغذیه (PMU) را بررسی کنیم، و از خازن های روی مسیرهای آن تست دیود بگیرید. مقدار اندازه گیری شده خازن های C2302 و C2308 در PP_VDD_BOOST  برابر با صفر و غیر طبیعی است. بنابراین PP_VDD_BOOST  اتصال به زمین شده است. روی PP_VDD_BOOST، قطعاتی مثل U1801، U3101، U2501، U3001، U3702   و همچنین چندین خازن فیلتر وجود دارد.

از آنجایی که قطعات زیادی روی این مدار وجود دارد، می توانیم با استفاده از روش تشخیص رزین (Rosin)، قطعه معیوب را پیدا کنیم. مقداری رزین را با نوک هویه ذوب کنید تا دود رزین روی قطعات مرتبط بنشیند.

سپس، سیم های مولتی متر را به منبع تغذیه DC متصل کنید، ولتاژ منبع تغذیه DC را روی 3 ولت تنظیم کنید، سیم مشکی را به زمین (GND) وصل کنید و سیم قرمز را به Pin 1 خازن C2308 وصل کنید. رزین روی خازن C3002  بلافاصله ذوب می شود. بدین ترتیب  مشخص می شود خازن C3002 آسی دیده و اتصال کوتاه شده است. از آنجا که خازن C3002 یک خازن فیلتر است، می توانیم با جدا کردن آن از مادربرد، مشکل را حل کنیم.

با استفاده از هیتر، خازن C3002 را جدا کنید و صبر کنید تا مادربرد خنک شود. سپس با تینر، محل را تمیز کنید. از خازن C2308 تست دیود بگیرید، مقدار اندازه گیری شده نرمال است.

سپس مادربرد را به منبع تغذیه وصل کنید و کلید پاور آن را فشار دهید تا روشن شود. اکنون مقدار جریان روی آمپر سنج نرمال است.

حالا می توانیم گوشی را سر هم نموده و تست کنیم. مادربرد و صفحه نمایش را نصب کنید. باتری را وصل کرده و کلید پاور را فشار دهید، گوشی طبق معمول روشن و خطا رفع شده است.

در بالا، نحوه تشخیص قطعه معیوب به روش رزین (Rosin)، و مراحل دقیق تعمیر آیفون 7 پلاس شرح داده شد. پشنهاد می کنیم که ویدئوی زیر که در همین رابطه تهیه شده است را مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا